Gå til innhold

Bolig prisene er helt ville

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Greia er at det uansett vil koste mye bare i materialer og arbeid å sette opp en enebolig. Hvis alle uansett jobb skal ha en lønn som forsvarer å kjøpe en enebolig vil dette velte hele økonomien. Dette er ting man bør tenke på når man velger hvilken og om man vil ha utdannelse!

Det handler stort sett om prioritering, som så mye annet. Skal du bo midt i Oslo får du ta konsekvensene av det. Flytter du ut får du kanskje både god barnehage, egen hage og hus.. Men kanskje ikke kaffe latte utenfor døren.. Vi bor sentralt i enebolig. Min mann tjener godt men jeg har dårlig betalt deltidsjobb, så på totalen har vi to vanlige inntekter., Vi har valgt å klare oss med en bil, vi reiser ikke til syden, og vi skulle ha pusset opp for et par år siden, men venter. Prioritering.

Jeg synes det blir feil å si prioritering. Vi har helt alminnelig inntekt, eller mannen min tjener godt og jeg ganske dårlig. Vi har vel tilsammen 850 000 i året men vi har nesten ikke råd til leilighet siden vi har barn som også skal ha plass.

Vi titter og titter etter leilighet/rekkehus men har ikke nubbesjangs. Nå bor vi i Oslo men det er jo her vi har jobb. Hvis man ikke har foreldrer som kan hjelpe er det rimelig vanskelig uansett hvordan vi prioriterer

Kommer seg ann på hvor man bor i Norge det.

Her jeg bor nå har jeg en leilighet på 65 kvm, som jeg ville kunne få ca 1,5-1,6 mill hvis jeg selger. Enebolig ligger på ca samme pris. Har nettopp mest for morro skyld sett på en enebolig med grei standar på 110 til 2,1 mill. Ja er kanskje ikke store boligen i noens øyne, men ville klart seg lenge til meg og junior.

Hvis jeg flytter tilbake til hjemstedet mitt så kan jeg få en bra enebolig, på ca 100-120 kvm til ca 1,1 mill. Men problemet er at på hjemstedet mitt finnes det ikke jobber. Man må derfor pendle ca 1 time hver vei hver dag. Har man da barn så stopper dette seg fort.

Jeg vil gjerne flytte hjem, men velger fortsatt å bo trangt her jeg bor pga jobbmulighetene.

Jo, det har med prioritering å gjøre.

Vi har lavere totallønn enn dere, enda begge jobber fullt, men har valgt å bosette oss litt utenfor nærmeste by, siden vi ville ha enebolig med hage. Betalte bare 2,3 mill for det.

Jobb får man lett her.

Vi drar heller ikke til syden hvert år, og er svært sjeldent på byen osv, så vi har ingen problemer med å betjene gjelden heller,

Annonse

Det har faktisk litt med lån å gjøre og. Man får ikke lån på 2,5 mill uten kasujonist og det er ikke alle som har. Å spare 250 000 i egenkapital er heller ikke bare, bare. Det er veldig lett å si når man eier men for de som står uten er det ikke så lett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...