Gå til innhold

Hvordan håndtere biting??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på snart ett år som har begynt å bite ganske mye i det siste. Og det er vondt...! Skjønner at han ikke mener noe vondt selvfølgelig, men hva er beste måten å håndtere dette på? Hvordan skal man reagere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde en periode med lillegutt hvor han også bet en del (dog kun på meg, spurte i bhg om de opplevde at han beit de andre der men det var ikke tilfelle) og ja, det gjør vondt. Jeg sa til han at au, mamma får au! Om han forsatte tok jeg og "beit" tilbake, så han fikk kjenne litt på det. Jeg tok så vidt tennene i huden hans, så han fikk ikke vondt, så sa jeg igjen, "au au" og da brukte han å gi seg.

De gjør det nok besvisst og for å teste grensene. Viktig å ikke tulle det bort tenker jeg, for da blir det lett en lek og være bestemt i stemmen men ikke sint.

Nå er sjefen 2 år snart og kommer og gjerne vil spise av oss, men han bruker aldri tennene. Later som han spiser armen vår etc i lek... Så det går over.

Skrevet

Jenta vår var sånn en periode rundt den alderen der, og jeg sa strengt: Nei og tok henne bort ifra meg. Sa at dette var ikke lov. Bitinga stoppet gradvis etterhvert, og siden har det ikke vært noen tilbakefall.

Tror de fleste har en periode hvor de biter litt.

Skrevet

Takk for svar begge to.:) Får håpe det ikke varer så lenge...

Skrevet

Jeg var litt lite oppmerksom en gang, og smalt til gutten min før jeg i det hele tatt fikk tenkt meg om. Han kom løpende mot meg med et digert glis, og når han kastet seg i fanget mitt, bet han meg i låret. I ren refleks gav jeg han en real lusing. Jeg fikk jo selvfølgelig verdens dårligste samvittighet, gutten skjønte ikke særlig mye, og det hjalp ikke heller! Så vold - hold dere unna det!

Det som funket derimot, var å rolig, men bestemt, si nei, og fjerne han fra situasjonen. Etter et stund skjønte han det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...