Gå til innhold

Mote og skjønnhetstråd for oss gravide?:)

Anbefalte innlegg

Tenkte å lage en tråd hvor vi kan insperere hverandre litt om høstmoten og hverandres stil?:) Vi er jo gravide, jeg trenger å føle meg litt fresh nå føler jeg. Har tenkt litt sånn generelt jeg her, uavhengig om man er gravid eller ikke:)

* Hva gleder du deg til å bruke av klær og sko i høst?

* Hvordan farger vil dere gå for i høst?

* Hvordan styler du resten av antrekket og tilbehør til en hverdagskjole og partykjole?

* Hvordan styler dere håret i hverdagen og til fest? Har du langt eller kort hår?

* Hvor handler du mammaklær?

* Hvordan vil du dresse opp et så "enkelt" antrekk som et par jeans/svart bukse og en enkel topp? Kan legge til antrekk.

* Sett sammen et antrekk du syns er kult, å legg ved linker ;-) Fortell gjerne om hvordan du vil style dette antrekket med hårfrisyre og tilbehør.

* Hva bruker du av sminke i hverdagen og til fest? Hvordan sminker du deg?

* Går dere i høyhæla sko, og hvor høye er dere?

Da begynner jeg:)

*Gleder meg til å kunne finne fram strømpebuksene mine, har bare i svarte, men skal jaggu invistere i noen med litt farger også.. Gjerne i brunt,grått, lilla og rustrødt. Gleder meg til å bruke disse under kjoler og shorts, sammen med noen kule sko og støveletter. Gleder meg til å bruke skinnjakkene mine og store skjerf.

* Når det gjelder farger syns jeg rustrødt, sennepsgul, rødt,lilla,brunt, mørkegrønn og oransje er fine farger nå på høsten.

* Det spørs på hvordan kjolen ser ut, men er det en blomstrete kjole feks, så velger jeg en svart eller kremhvit strømpebukse(tykk)tenker jeg, tynne nylonstrømper hvis det ikke er så kaldt. En cardigan eller strikkejakke i en nøytral farge til å ha over. Skinnjakke hvis det er kaldt ute. Ville hatt noen kule støveletter til, eller noen kule ankelsko. Tar på meg noen enkle øreringer, og kanskje et armbånd. Nå er jeg gravid, så spørs om jeg klarer å gå i så høye sko gitt:) Til fest ville jeg valgt en svart kjole eller en kjole i gull;-) Gjerne litt glitter, men ikke så mye at det blir harry. Et sexy undertøy under, nylonstrømper, noen kule pumps, sette på noen store øredobber og armbånd, fikse negler, en clutch veske, og så kanskje en blazer over;-)

* Har hår til skuldrene ca, så føler ikke jeg får gjort så mye med det. Pleier egentlig bare å lage en flette i pannluggen, eller tupere luggen å sette den bakover. Setter det i stikk noen ganger, å prøver å lage en hårball. Ellers retter jeg det ut ganske ofte. Til fest kan man jo overdrive litt mer. Har extension-clips, som jeg kan sette i. Disse kan jo feks krølles, å jeg jeg kan lage masse volum i håret, å sette det opp feks. Eller lage en lang sideflette.

* Har ikke kjøpt noen mammaklær ennå, kjøper bare topper å sånn i en str større enn hva jeg normalt bruker. Så får jeg heller kjøpe litt når jeg trenger bukser osv. Nå går det mye i tights. føler meg litt kjedelig men..

* Er veldig dårlig til å dresse opp klær, å er heller ikke særlig kreativ. Men jeg syns det er kult med en forn for vest feks over en enkel topp, den må kanskje ikke være så enkel heller? Syns også det er kult med sånne korte topper/gensere, som man kan slenge over en vanlig topp. Ellers syns jeg det er lov å bruke litt mer tilbehør til et så enkelt antrekk, så da ville jeg gått for store øredobber, fjær er jo veldig in nå. Noen kule sko, og gjøre noe ut av håret. Kanskje slenge på seg et skjert også, som prikken over i'en.

* Begynner med en kjole fra hm som jeg syns jeg litt fin, å kunne tenkt meg. Er ikke sikkert den er fin på, men den ser fresh ut syns jeg, farger er også høstens "must have". Den er også fin i de andre fargene:)Til denne kjolen ville jeg valgt en hvit eller brun strømpebukse. En stor brun veske hadde jeg nok valgt. Veldig usikker på hvordan sko man kan ha til denne? Ankelstøveletter kanskje, eller høye støveletter. Håret ville jeg hatt enkelt i en midtskild, eller kanskje satt det opp i en hårball. Ville ikke brukt så mye smykker til, noen enkle små øredobber bare.

http://www.hm.com/no/product/92759?article=92759-A. Dette er kjolen, klarer ikke finne noen sko, hehe.

Har et antrekk til. En brun shorts, en svart eller hvit topp inni, og en knyte cardigan over. En strømpebukse under, og noen kule sko:) Håret kan man gjøre hva som helst med egentlig.

http://bikbok.com/en/collection/Category/Shorts/Bow_shorts2/

http://bikbok.com/en/collection/Category/Knitted/julia_cardigan3/

http://www.okonomisko.no/kategori/443/skoletter.html

* Av sminke bruker jeg foundation, eller pudder. Er veldig glad i kanebo pudderet, det er veldig snill med huden min:) Bruker også våtliner til å ha over de øvre vippene, maskara og solpudder. Bruker også litt farge på øyenbryna. Bruker øyenskygge noen ganger, men føler ikke at jeg er så flink til å legge de;-) Syns Mac sine skygger er veldig fine. Bruker også litt gloss noen ganger. Til fest legger jeg gjerne litt mer sminke, å gjør litt mer ut av det. Syns det er veldig kult med sotete øyne, skulle ønske jeg klarte å gjøre det!

* Jeg går ikke mye i høyhælte sko, føler jeg blir altfor høy! Jeg er 173 cm, kjæresten min er 20 cm høyere enn meg, så jeg kan jo gå med høye hæler med han da ;-) Blir nok sikkert også veldig tungt utover nå når magen er kommet å gå med høyhæla sko?:)

Legger også ved en link til en hårblogg som jeg har kommet over, å har fulgt lenge. Hun er frisør, å legger ut videotips om hårstyling og sminke. Gå inn på videotios ;-)

Håper flere vil henge seg på!!! :))

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...