Gå til innhold

Dere som har solgt leilighet før!

Anbefalte innlegg

Jeg skal selge leiligheten min og så lurer jeg på en ting: badet mitt ble pusset opp av ikke faglærte personer, altså ikke noe firma for 3 år siden og alt er jo bra, men på det egenerklæringsskjema som jeg må fylle ut står det: har badet blitt renovert av ufaglærete? eller faglærte, evt hvilket firma? Regner vel med at det er flere enn meg som har gjort det samme :/ er det en veldig stor ulempe for meg nå? regner vel med at alle som skriver at badet er pusset opp av faglærte er ærlige :/ ! takk for svar!

Fortsetter under...

Tror jeg ville sjekket muligheten for å få en fagmann til å kikke på badet og bekrefte at det ser OK ut, måle for fukt etc (takstmannen gjør ikke dette om han ikke er våtromsekspert), kanskje fått en utvidet takst. Du må hvertfall ikke finne på å lyve på skjemaet, da vil eierskifteforsikringen kunne bli ugyldig (dvs hvis noe skjer vil forsikringsselskapet gå på deg for å få tilbake pengene de har lagt ut). Det er nok mange som har brukt ufaglærte til å ta badet, og det teller jo ikek akkurat i positiv retning (samtidig er det jo mange fagfolk som ikke gjør en skikkelig jobb da, så noen garanti har man jo ikke).

Lurer du på å skrive at det er gjort av faglærte? I så fall bør du ikke gjøre det... Hvis det skjer noe med badet og dette oppdages stiller du meget svakt og forsikringen vil ikke hjelpe deg... Er du ærlig og kjøper vet om at dette ikke er gjort av faglærte blir saken en helt annen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...