Gå til innhold

Hvor mye får jeg i støtte til barnepass når jeg går på skole (aap)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har to barn, studerer fulltid, og får INGENTING i støtte for å studere. Kun studielån (en liten andel blir omgjort til stipend om jeg står på eksamen, på lik linje som alle studenter) Er nemlig gift og har en mann som tjener penger, så sånn var den ordningen. Dum som jeg var, så valgte jeg å studere i stedet for å sette meg på ræva og motta arbeidsledighetstrygd, så den fantastiske ordningen velferdssamfunnet Norge har da, er at jeg mister rett på det meste av støtteorninger her til lands. Så enda godt jeg har forsikring om noe skulle skje.

Ehm...men har du studert noe fra før av da? Og er det noen grunn til at du ikke kan jobbe?

Jeg har nesten 300 000 i studielån men kan ikke jobbe med utdannelsen min pga sykdom. Det er derfor jeg får aap, ikke fordi jeg sitter på ræva og syter liksom

Annonse

Jeg spurte om stønad til barnetilsyn fordi jeg er under AAP og aktiv behandling flere dager i uka. Fikk da beskejd om at det ene og alene var aleneforeldre som fikk støtte til det.

Maks sats er på litt over 2000 kr, tviler på at du får det når du bare studerer en dag og en kveld i uka.

Jeg fikk heller ikke da jeg "kun" gikk til behandling. Men det er annerledes når man går på skole visst!

Det er nav som har gitt beskjed om at jeg får og om at jeg er nødt ti lå søke altså, jeg visste ikke at det var noe jeg hadde rett på.

Når du har AAP fra NAV så har du krav på inntil 2000 kr til barnetilsyn pr mnd. Vi får 3100 pr mnd for 2 barn. Jeg er fulltidsstudent og har AAP

HI, du må nok dokumentere at du har behov for 100% plass i bhg i forhold til dine studier. Tviler på at du får full dekning på denne ytelsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...