Gå til innhold

Hva hadde du gjort om du fant ut at samboeren din..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Man har uansett ingen rett til å kreve bevis så lenge man ikke betaler barnebidrag eller har andre forpliktelser. Faktisk så kan jenta bestemme selv til uke 12 om hun vil ta abort eller ikke, og det er ikke noe verken du eller din mann har noe med. Eller foreldrene for den saks skyld, siden de heller ikke kan tvinge henne til aborten. Tenk hvor flaut å ringe foreldrene og fortelle at din gamle gris av en utro mann har brukt deres datter for å skaffe seg lammekjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ringer man barnevernet fordi ei jente over seksuell lavalder har hatt sex? Interessant... Som om barnevernet ikke har nok å gjøre fra før. Jenta er ikke automatisk dårlig mor fordi hun er under 18 år når hun blir gravid, og det at hun har hatt sex er ikke en grunn for bekymringsmelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg enn så lenge ikke vet av en eneste utro person som er unntaket til regelen "en gang utro, alltid utro",- så hadde det vært rett ut og så lite kontakt som mulig i fremtiden,- med HAM..Men ikke familien hans.

 

VET at noen sier at det finnes "engangstilfeller", men siden jeg ikke har sett det med egne øyne, så kan jeg bare ikke tro det heller...Jeg tror heller ikke på spøkelser, for jeg har ikke sett det enda..For å si det sånn...

 

At han venter barn med sidespranget er IKKE den avgjørende faktor, det er sviket i seg selv..Graviditeten er kansekj bare grunnen til at sviket ble oppdaget, og derfor kanskej det eneste positive oppi det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du setter familien høyest av alt. Men man kan ikke si din mann gjør det samme, om han er utro. Og dere som skal tvinge ungjentene til å ta abort, tenker dere ikke på hvor vanskelig det kan bli følelsesmessig etter noe så tøft? Hva om det var datteren din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde sikkert gjort det samme mot datteren, dvs prøve å tvinge henne til abort, for det er jo kun "vesle jentunger" uten følelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi her.

Må bare ha det avklart at jeg ikke er en av de som vil prøve å overtale jenta til å ta abort.. Jeg vil så klart støtte henne om hun vil ha noe støtte, men blir litt vanskelig med tanke på "samboeren" min..

 

Føler det stikker ganske hardt, og jeg har bare vært sur disse dagene, gråter og klarer ikke ta vare på meg selv, føles det ut som. Jeg ligger omtrent bare der, kjennes ut som det svir i alle ledd og er generelt kvalm av det som har skjedd. Jeg vet enda ikke hva jeg skal gjøre med forholdet :(

 

Men om jenta vil beholde eller ta abort, så vil jeg jo klart være der å støtte henne, om jeg får lov.. Uansett jeg er klar over at det vil bli vanskelig..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i første runde kastet han ut. Etter en stund når det kom litt mer på avstand (når den første bølgen av raseri og skuffelse var over) ville jeg begynt å tenke på om det var noe fremtid for oss eller om jeg ønsket å finne noen å være sammen med som ikke puttet pikken sin i 17-åringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde det ikke vært tvil!

 

Jeg hadde ikke kunne fortsatt med en mann som hadde sex med en 17-åring, når han selv var over 30. Det viser at denne mannen har holdninger jeg ikke kan leve med rett og slett.

 

En 17-åring er nok ikke et barn, men har så langt i fra voksen tankegang. Så jeg ville sett det som at han, som voksen mann utnyttet ei tenåringsjente. Fysj og fy!

 

Og stakkars jenta for en situasjon hun er i! Joda, hun har jo ansvar selv for å ikke bli gravid, men nå er hun jo det, og det med en mann som er 15 år eldre og har egen familie! Synes omtrent det lyser utnytting her!

 

I tillegg har man jo sviket du HI og familien er blitt utsatt for. Så dette er mer enn en vanlig utroskapshistorie....synes nesten det verste her er at han tok for seg av en 17-åring! Det sier mye om ham!

 

 

 

Nei, en sånn mann ville ikke jeg hatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men at en så ung jente har et seksuelt forhold til en såpass mye eldre mann, det er grunn til bekymring for barnevernet så lenge hun er under 18. Også for å beskytte andre mindreårige mot mannen. For han vil vel neppe stoppe ved den ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke spilt noen rolle om han angret for å si det slik. En ting å være utro, men med en 17 åring?

Hadde Kommet vekk fra han fortere enn svint. Du fortjener bedre!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke godt å si når jeg ikke har opplevd det selv. Jeg tror jeg kunne tilgitt utroskap, men ting blir mye mer komplisert når det kommer barn inn i bildet, og hvis *min* samboer hadde vært utro med en på 17 (han er snart 40), så hadde jeg nok mistet både respekten for ham og troa på meg selv, så da hadde det nok blitt vanskelig å fortsette forholdet.

 

Jeg misunner virkelig ikke dem som kommer i en sånn situasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann er like gammel og vi har mange år sammen..hadde blitt utrolig såret og skuffet om noe slikt hadde skjedd oss..vet rett og slett ikke hvordan jeg hadde taklet det. Men tror ikke jeg hadde taklet å fortsette sammen med ham om denne jenta valgte å bære frem hans barn.Da føler jeg at hele grunnlaget vårt hadde rast sammen..

Du får gå noen runder med deg selv og finne ut om du kan leve med noen andre eller om det kun er han du vil ha. Er det det,så må du finne en måte å tilgi og å leve med det. Slik hadde jeg ihvertfall tenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...