Gå til innhold

sliter...ang grete roede kurs

Anbefalte innlegg

hadde aldri trodd at jeg skulle si det; men jeg sliter med å spise nok kalorier pr dag ift det målet som er satt for meg på kurset. Føler at jeg ikke gjør annet enn å spise, men likevel kommer jeg aldri opp i det antall kalorier jeg skal. Eneste jeg har gjort annerledes er at jeg har kuttet sjokolade og boller...utenom det, så spiser jeg mer enn noen gang. skjønner ikke hvajeg gjør galt siden jeg ikke kommer opp i riktig antall kalorier..

noen som har erfaring , tips til hva jeg evt gjør galt?

Er jo ingen tvil at jeg har gjort noe feil tidligere, i og med at jeg er så overvektig som jeg er, men fatter ingenting akkurat nå

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143542354-sliterang-grete-roede-kurs/
Del på andre sider

Fortsetter under...

skal spise 2200 pr dag

frokost: 2 grove knekkebrød med brunost og en yoplai 0,0 yoghurt

mellommåltid :frukt ala banan/eple eller melon

lunsj: 3 skiver med skinkepålegg/lettere brunost, en yoghurt ala skyr eller yoplait

mellommåltid;sukkererter/frukt

middag: som feks i dag;fiskesuppe ala fjordland

kvelds: vita hjertego kornblanding med jordbær og rosin

Den dagen jeg kom høyest opp var i går; det var frimerkedag og jeg klarte å komme opp i 1812 kalorier. Normalt sett ligger det rundt 1500

det som er nevnt over er sånn cirka mengde med mat(itilfelle du tenker å finregne på det;)

2200 kcal???

Har du et veldig høyt aktivitetsnivå eller? Det er ganske mye mer enn hva jeg skal ha i meg uten at jeg skal gå ned i vekt:)

Jeg tror det der må være feil altså.

Hvor høy er du og hva veier du og hva slags aktivitets nivå er det du har på jobb? Sitter du på rumpa hele dagen eller er du på farten?

ja sant det må være noe feil?har nå regnet over det skjemaet som står i grunnboken, men får samme utgangspunkt som jeg og kursleder kom til forrige gang. vi kom til 2900(trakk fra 700) og kom til 2200

er ganske så stor: 175 cm og 127 kg

har forsåvidt en aktiv hverdag med to små barn og lærerjobb

Annonse

Nei, nå har jeg sjekket ut litt (på somebody.no) og det ser ut til at det stemmer altså:)

Da får du bare hive i deg noen ekstra skiver på kvelden, eller youghurt!

men om du blir mett av det du spiser nå så ville jeg kanksje ikke ha spist noe særlig mer jeg da. Du er jo mett.

Annonse

Gikk på et kurs for noen år siden, var 127 kg og 170 cm høy. var på meny tre, men mener at jeg vektmessigt kunne være på den med MER kalorier..

Kursholderen var også en av de som "passet på" de som gikk på nettbasert kurs.. Hun sa hun hadde gitt dem meny som hadde ganske så mye kalorier, men de gikk ned likevel... Så hun sa jo egentelig det som blir påpekt, at de gir forskjellige menyer til folk med lik start vekt...

Spiste også mye mer enn det jeg brukte..

Så flinke dere er! :-D

Jeg synes det høres riktig ut at du skal ha meny 4, HI. Ville ventet med å begynne på meny 3 til du stagnerer på meny 4.

Mitt tips er å ikke alltid velge de magreste alternativene; istede for yoplait 0.0 så ta en vanlig liten youghurt f.eks.

En håndfull nøtter er kalorikt, men også sunt. Greit å få i seg om kvelden når man ikke har nådd kcal målene.

kjenner at jeg er veldig usikker på hvordan og hvor mye jeg skal ha av mat. kjenner at jeg er "redd" for å handle mat i frykt for at de slår feil ut i utregningsprogrammet. har bare gått en uke på kurs i morgen, så det er vel naturlig at jeg ikke er helt inni det ennå.

ang valg av søtsaker; er det sånn at hvis jeg skulle ha spist et kakestykke i en bursdag feks en onsdag, så kan jeg se langt etter lørdagssjokoladen min?

Absolutt ikke ;-)

Lær å skille mellom hverdag og "fest", ikke stress om du skal i besøk og ender opp med å spise et kakestykke eller to. Prøv å planlegg litt. Kanskje du kan velge en mager middag den dagen du skal i kakebesøk? Eller legge inn 20-30 minutt ekstra trening den uken/dagen? Dessuten er jo ikke kakebesøk noe du gjør hver eneste uke antar jeg...:)

Ta opp dette med kurslederen din. Man kan ikke gå å stresse slik, da vil nok ikke livstilsendringen fungere på langsikt og du vil få dårlige assisasjoner til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...