Novadona Skrevet 4. september 2011 #1 Skrevet 4. september 2011 Hei alle, Har en liten mini som er snart 11, mnd (nettop startet i bhg). Aldri vært syk før. Nå lurer jeg litt på om det er noe spesielt, men hva tror du? Her er symptomene: *Mulig litt feber for andre dagen *veldig sutrete, og har fått sove ekstra *små røde prikker på beina, mest fra bleie/rompe og nedover beina.(prikkene er ikke veldig røde, man må se godt etter, men de er på begge beina) *Hoster, nyser og surkler. *sover dårlig på natten *tar seg veldig i munnen på natten *klengete Jeg tenker det kanskje bare er en forkjølelse, men hvorfor røde prikker på beina?
valkyrien Skrevet 4. september 2011 #2 Skrevet 4. september 2011 Det kan være den femte barnesykdommen, der følger det med utslett. Det kan også være nesten hva som helst, siden prikkene ikke behøver å ha noe med resten å gjøre... Kan være tenner, siden han tar seg mye til munnen. Mange får feber når de får tenner. Hold øye med feberen, og vær påpasselig med symptomer på hjernehinnebetennelse. God bedring til den lille
Novadona Skrevet 4. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. september 2011 Takker. Målte feber nett, og den er knapt det. 38 grader i stumpen. Skal huske hjernehinnebetennelse, hadde ikke tenkt på det...
Bad habits har tre små Skrevet 4. september 2011 #4 Skrevet 4. september 2011 Jeg tenker også femte barnesykdommen. Feber, etterfulgt av prikker
Gutt 08 Jente11 Skrevet 4. september 2011 #5 Skrevet 4. september 2011 Kan prikkene være varmeutslett? Siden de ikke er på hele kroppen kan jo kanskje dette være en mulighet?
valkyrien Skrevet 4. september 2011 #6 Skrevet 4. september 2011 Bare hyggelig 38 er jo ikke ille, ihvertfall hvis almentilstanden er grei
Lillepusen-78 Skrevet 4. september 2011 #7 Skrevet 4. september 2011 Hånd, munn og fotsyken? Mild virusinfeksjon, med varierende symptomer fra barn til barn. Men du hadde kanskje merket at barnet ditt hadde ubehag i munnen om dagen også...? Sønnen min hadde bare et lite sår i munnen, men mange røde prikker i bleieområdet. Andre barn i barnehagen fikk feber også. Symptomene du beskriver kan iallefall passe rimelig bra...
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 4. september 2011 #8 Skrevet 4. september 2011 Opplevet ei venninne av meg da datteren begynte i barnehagen, fikk en virus sykdom som mange får. Blir et belegg i munnen på en måte.....dette fordi de sutter på det samme som andre barn. Følg med feberen, se om prikken forsvinner når du trykker på de. Ta et glass og trykk på huden der det er prikker. Se om du ser de eller om de blir borte.....dette for og utelukke hjernehinnebetennelse. Ikke at du skal tenke det verste, men skal tenke på alt......følg med om den lille virker lys sky eller stiv i nakken, som sagt ikke for og skremme, men da kan du utelukke hjernehinnebetennelse. Får den lille i seg nok væske?? Med tanke på feber, er det våte bleier?? Så er det vel bare og følge med på almentilstanden. Er du i tvil, ta en telefon til lege/legevakt.
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 4. september 2011 #9 Skrevet 4. september 2011 Og hun lille jeg kjenner fikk samtidig tenner, og fikk herpesinfeksjon i munnen faktisk. Så det var både tenner og virusinfeksjon. Spiste og drakk dårlig, og var veldig veldig sutrete.....
Anonym bruker Skrevet 4. september 2011 #10 Skrevet 4. september 2011 min jente får et slags utslett nesten hver gang hun har feber, legen hennes sier bare at det er virus og har ikke noen spesiell diagnose eller svar på hvorfor hun får prikker. Noen ganger er det bittesmå prikker, andre ganger litt større. Noen ganger har hun hatt dem på ryggen og beina, noen ganger på magen og ryggen og noen ganger over hele kroppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå