Soon to be mum Skrevet 4. september 2011 #1 Skrevet 4. september 2011 Hei jenter Jeg lurer på en ting: Første gang vi hadde forsøk (Suprecur nesespray og Menopur sprøyter) fant legen 5 modne eggposer ved ultralyd, og da det var tid for egguthenting fikk de ut 2 egg da de andre 3 ikke var store nok. Det forsøket strandet der da ingen av de to eggene de hentet ut ble befruktet. Jeg fikk da beskjed om at de tre andre eggposene som hadde modnet ville "trekke seg tilbake". Det som er så rart er at da jeg hadde første mens etter dette forsøket, så følte jeg helt tydelig at det kom ut tre ganske "store", litt faste klumper... Min umiddelbare reaksjon var at dette var de tre eggene som ikke ble hentet ut, for det føltes så utrolig annerledes ut enn noe jeg har merket før og i tillegg var det tre stk... Er det noen av dere erfarne prøverørsdamer som har opplevd dette før? Vi er i gang med andre runde på forsøk nr 1 nå, og jeg var på sykehuset nå nylig for å sjekke hvor mange modne eggposer det var denne gangen. Da dristet jeg meg til å spørre legen om det, og hun så på meg med et blikk som sa "hvor teit er ikke du som spør om noe så dumt", så jeg ble jo skikkelig lei meg, hormonell som jeg er... På tross av det hun sa, så klarer jeg ikke helt å legge fra meg tanken på hva dette kunne være, så jeg prøver meg her jeg. Noen som har opplevd noe lignende?
shalin Skrevet 4. september 2011 #2 Skrevet 4. september 2011 Hei. Veldig unødvendig av legen å svare deg sånn,vi er jo selvsagt veldig usikre i starten,og lurer på så mangt. Jeg har og opplevd dette,men eggene tror jeg ikke de er,jeg spurte min lege om hvor store eggene var sånn ca,og han sa det gikk 10 egg på et knappenålshode!!!! altså veldig små,så de kjenner vi nok ikke,men det kan jo være noe levret blod /crinonekrem som kan ha ligget igjen der kanskje? det er iallefall det jeg har tenkt at det kan være..
dincene Skrevet 4. september 2011 #3 Skrevet 4. september 2011 Det sies jo at egg som ikke blir henta ut går til grunnet. Det vil si dei suges opp av kroppen. Men dette er jo bare det man får høre. Tenker man etter så kan jeg ikk tro at dei 3 tinga som kom ut kan være egg. Dei er jo bitte små. Man ser dem jo ikke uten mikroskop.
Soon to be mum Skrevet 4. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 4. september 2011 Tusen takk, jenter. Setter veldig pris på ordentlig svar. Jeg er så usikker på absolutt alt, det skjer så mye med kroppen min at jeg blir gal. Akkurat som om noen andre har tatt over styringen, og ikke lar meg få bestemme noe som helst. =/ Men håper det er verdt det til slutt...
dincene Skrevet 4. september 2011 #5 Skrevet 4. september 2011 Vet veldig godt det der! Man lurer på så mye og føler man at man må selv finne ut av dei tinga. Jeg også går og spår legen på UL om alt mulig og ikke altid er han grei å svare synes jeg. Dei tenker jo ikke over det at for oss er alt nytt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå