trinity83 Skrevet 4. september 2011 #1 Skrevet 4. september 2011 Er det tilfelle at det blir slutt på lystgass oer hele Norge...?
Krumelur Skrevet 4. september 2011 #2 Skrevet 4. september 2011 Vet at det blir slutt på sykehusene i Oslo iallfall. Seff tre-fire mnd før jeg skal føde for første gang....
estrellita Skrevet 4. september 2011 #3 Skrevet 4. september 2011 I Vesfold har de ikke planer om å slutte med det ennå i hvert fall, men vet det er mange andre steder som gjør det.
miepia30 Skrevet 4. september 2011 #4 Skrevet 4. september 2011 Det varierer fra sykehus til sykehus hvor godt venilasjonssystem de har. Hvis avtrekket er bra nok blir konsentrasjon av lystgass lav nok i lufta til at jordmødrene trygt kan jobbe i den hele dagen. På de sykehus med dårlig anlegg må de slutte ettersom det gir økt risiko for spontanabort for jordmødrene.
respektatauten Skrevet 4. september 2011 #5 Skrevet 4. september 2011 her i ålesund har det vert stengte kraner i over to år nå.. var ingen krise å føde uten når en var forberedt på at det ikke var noe alternativ.. her er det også besøksforbud både på barsel og på hotellet, av hensyn til mor og barn.. om en ikke vet om lystgass fungerer, så er det heller ikke noe en savner sterkt.. verre er det nok for dem som har fødd før og vet at det fungerer.. jeg skal føde igjen nå snart og er ikke bekymret for å være uten, det er bare slik det er her, ikke noe å gjøre med det liksom..
Miss_Mina Skrevet 4. september 2011 #6 Skrevet 4. september 2011 jeg fikk førstemann i 2005 og da hadde de slutta forholdsvis nylig (den gang) med bruk av lystgass, så det ble aldri noe tema utover det. dette gjelder da i Skien, Telemark:)
Miss_Mina Skrevet 4. september 2011 #7 Skrevet 4. september 2011 mener forresten å ha hørt at de har innført "besøksforbud" her og nå (??!?) noe som ikke hadde vært meg imot.. med førstemann var det klart stas å vise ham frem, men å ha 12 mennesker rundt senga (!) samtidig som rom-kameraten også hadde sine, dagen etter fødsel, opplevdes som slitsomt og stressende for mor og barn. så vil uansett bruke de få dagene denne gangen til å roe meg å bli kjent med nurket, i fred;)
Reidis Skrevet 7. september 2011 #8 Skrevet 7. september 2011 Fikk fentanyl og lystgass sist. Opplevde fentanyl som helt suverent. Bare jeg får det igjen som smertelindring, så trenger jeg ikke lystgass :oD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå