Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Guttorm?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3

Sønnen vår heter det :) Er et sterkt navn :)

Alle ser bare oppdelingen gutt og orm, men om de ser ungen "bak" navnet, så vil de nok se en sterk gutt, og vår kler virkerlig navnet sitt, var sterk fra fødselen av han :)

Er ikke noe som heter jent(e)orm, og er bare dumskap å legge til en (e) som ikke hører hjemme.

Synes selv Guttorm er fint navn, men mannen nekter, ikke fordi han ikke liker det, men fordi familiene våre reagerte så negativt når vi fortalte dem det. Så ser ut til at vi ender med "typisk" gutte navn som Emil eller Hans om vi skal gjøre familien tilfreds :-/

Guttorm er for hardt for min smak. Jeg liker mange navn. Min gutt heter Kristoffe,r og jeg liker både Per og Leander. Og vet det nok er mange som ikke liker Kristoffer, for det var poppis for få år siden.

Men Guttorm klarer jeg bare ikke(eksen har også en idiot av en onkel ved det navnet, så det påvirker nok her).

Det blir som mitt søskenbarn som ville kalle ungen for Rognvald(heldigvis for gutten, som er spesiell nok fra før, så valgte de noe annet). Hva er det med de som absolutt skal velge de verste navna til sine barn? De ber om mobbing.

En kan finne mange gamle, sterke og norske navn uten å måtte ta de aller verste for barnet.

Annonse

Jeg synes det er et fint navn. Ville ikke valgt det selv men liker bedre navn som Guttorm enn mange poppisnavn.

Mange navn kan tulles med betyningen av. Eirik = fattigmann, Amanda, nei Btirsdag osv osv.

Guttorm har ikke noe med en hankjønnet orm å gjøre. Gut kommer fra Gud og orm betyr vern. Så navnet betyr vernet av Gud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...