Gå til innhold

Men hvem har råd til å gå hjemme med kontantstøtte?

Anbefalte innlegg

Glad den forsvinner. Det er basert på at jeg jobber i barnehage og har opplevd at barn som virkelig trenger å være hos oss blir tatt ut pga de få kronene.

Hvem har råd til å gå hjemme med de få kronene??

Bare leste i et innlegg her at det er dumt for de som ønsker å være hjemme...

Hjelper heller ikke at den øker til 5000 første året. Ikke for min del i alle fall! 500 + barnetrygd for 3 barn dekker ikke halvparten av utgiftene jeg har.

Fortsetter under...

Kunne sikkert tatt meg råd , men det passer meg dårlig å gå hjemme og føle at jeg ikke får bidratt i samfunnet, blir lat og giddelaus av det, og trenger å få sosialisert meg på jobb!

Hva er poenget med å lage en ny tråd om dette? Du kunne jo bare skrevet dette i en av de to andre trådene om emnet som ligger på førstesiden..

og når det er sagt..så har jeg råd til det..fordi vi prioriterer det! Vi leier leilighet..istedefor å ha huslån..,unner oss ikke dyre ting ellers.. klarer oss helt fint på en inntekt..

Jeg jobber skift og har besteforeldre rett borti gata, så jeg trenger ikke å "ha råd til" å gå hjemme med kontantstøtte, siden jeg kan jobbe mye kveld og helg. Barna mine får derimot være hjemme til 2 - 3 års alder, samtidig som mor jobber fullt og får lagt av over 100 000 kroner (fra kontantstøtte, ja) til barnehagestart. Du er sikkert bare misunnelig for at du ikke har kunnet gjøre det samme, hi!

Annonse

Kjenner at jeg blir ganske irritert på dere som kaller oss som har benyttet oss av kontantstøtten som late, arbeidsledige osv.

Jeg har vert i arbeidslivet i 12 år, så ikke kom her å si at jeg ikke har bidratt!! Det er faktisk barn som blir født ETTER 31.august, å har da ikke rett på barnehageplass året etter. Jeg har fått kontantstøtte i 8 mnd fordi vi ikke fikk barnehageplass. Å med kontantstøtten har vi fått det til å gå rundt. Vi har huslån og billån, mannen tjener som en gjennomsnittsmann i gaten. Men med kontantstøtte og avdragsfritt på lånet så har vi klart oss helt fint!

Syns det har vert et bra tiltak siden det ikke er full barnehagedekning.

Ser det er flere som sier de sparer kontantstøtten for å kunne finansiere barnehagen senere. Det er jo nettopp dere som IKKE trenger den! Dere er jo ikke hjemme med barna.

De som ønsker å VÆRE HJEMME bør få den, men de som sparer den, eller bruker den til dagmamma bør IKKE få den! En dagmamma koster, ja. Men det gjør barnehager også.

Ikke jeg. 3000kr mnd dekker ikke våre utgifter!

Ja barnehageplassen koster, men når jeg vanligvis har utbetalt 21 000 så tener jeg alikevel såpass mye bedre at det ikke har noe å si.

Annonse

Når jeg var student var det en knall løsning ;) Jeg hadde for det aller meste kveldsforelesninger en gang eller 2 i mnd, så jeg trengte ikke BHGplass før ungen var ganske så stor siden ejg tok et års permisjon fra studier første året ;)

Så for meg var det gull i potten, nesten 10 000 i mnd var mye for meg, og siden gubben tjente greit og vi bodde i studentblokk som kostet lite, så klarte vi oss fint :)

Vi tok oss råd til det i 4 mnd. Utrolig deilig å slippe å plassere ungene i bhg før de var 16 mnd. Kjenner mange som benytter seg av kontatstøtten en periode -både frivillig og i påvente av barnehageplass. Selv om vi bor på bygda er det ikke full barnehagedekning her.

Visst er jeg hjemme med barna mine. Jeg jobber kveld, natt og helg, for svingende. Én dag i uka passes de av besteforeldrene mens jeg jobber på dagtid, ellers tilbringer ungene hver dag mellom kl. 06 og 15 sammen med meg!

Misunnelsen din skinner så utrolig igjennom, 16:38!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...