Gå til innhold

Dere som har barn som har hatt falsk krupp, se her!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sønnen vår fikk det da han var 8-9 mnd. Det hørtes ut som han "bjeffet" på en måte. Var helt forferdelig. Grunnen til at han fikk det var vel fordi han ble forkjøla og sov på et soverom hvor det var litt tett og varm luft så flytta vi han inn til oss og hadde vinduet åpent om natta, det hjalp veldig.

Ser at man får kjøpt sånne knotter til å bygge opp senga med sånn at barnet ligger med hodet høyere enn resten av kroppen. Det hjelper, det og kald luft. Det varte i rundt en uke, fikk efedrin fra legen, det hjalp litt :)

Falsk krupp høres ut som bjeffing.

-ta barnet ut i kald luft (godt innetullet i dyne/klær)

-kald drikke evt saftis vil raskt kunne dempe hevelsen i halsen

Hjelper ikke dette på hosten/pusteproblemene må dere kontakte legevakt.

For å forebygge anfall bør barnet sove med hodet litt høyt.

Sønnen min hadde det når han var rundt et år. Han hostet og hostet og hostet, det høres ganske spesielt ut. Gutten min hostet til han spydde flere ganger hver kveld mens det stod på. Vi fikk efedrin hos legen, og da gikk det bedre. Tror det varte i rundt to uker. Han har ikke hatt det igjen, nå er han to år :)

Gutten min var 2 år da han fikk det, og han hadde bjeffende hoste. Gjekk til legen, og ble sendt til sjukehuset med en gang. Der måtte vi overnatte i 3 netter og ha surstoff maske på hver 3.time. På onsdag var det et år siden, og han har ikke hatt det etterpå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...