Gå til innhold

Noen som har fått ørene lagt inntil hodet ved hjelp av kirurgi?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer det nå,i en alder av 30 år. Det var aldri et tema da jeg var barn og ungdom da jeg aldri var opptatt av det. Skulle på en måte ønske foreldrene mine hadde gjort noe med det den gang for da hadde inngrepet sannsynligvis blitt dekket. Nå som voksen må jeg betale kostnadene selv. Har også hørt at det er en noe mer omfattende operasjon på voksne enn det er med barn? Noen som har vært gjennom et slikt inngrep og kan fortelle meg litt om pris,forberedelser og tiden etter oper.rekovalesens og evnt.smerter? Og ikke minst,er du fornøyd med resultater? :)

Fortsetter under...

Jeg gjorde det da jeg var 16 år, altså...hm...19 år siden. Betalte en egenandel på 180 kroner, husker jeg. Fikk noe beroligende og lokalbedøvelse. De snittet opp bak ørene og sydde det sammen. Hele greia med bedøvelse og alt tok 30 minutter. Gikk med bandasje rundt hele hodet første døgnet, ble da byttet ut med tøylapper som ble knyttet slik at de dekket ørene. Hadde disse på 1 uke. Hadde smerter de 3 første dagene, men vanlig paracet og ibux tok det fint. Er storfornøyd, det smarteste jeg har gjort i mitt liv :-)

Godt å høre:) 180 kroner! Jeg Skulle fått finger'n ut litt tidligere,hehe! Har søkt litt rundt etter pris og det ligger på rundt 12.000-16.000 de fleste steder om man gjør det ved privatklinikk. Mulig det blir litt billigere ved offentlig sykehus,om de i det hele tatt gjør slike inngrep på voksne. Er ikke sikker. Hvor gjorde du det?:)

HI

min sønn på 4 år har litt store ører som står ut.

han skal ta mandler og få nye dren, har alt tatt falskemandler og dren to ganger.

fikk vite at de venter litt med mandlene for dem ville operere ørene inn samtidlig, pga det er mange barn som blir mobbet for dette på skolen osv...

dette skal skje før han begynner på skolen sommeren 2013

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...