"happy" Skrevet 4. september 2011 #1 Skrevet 4. september 2011 Hva skjer egentlig på overtidskontrollen? Jeg er i dag 6 dager over termin og har fått overtidskontroll onsdag. Siden jordmor var så sikker på at jeg kom til å føde innen få dager sist jeg var til kontroll (torsdag 25.august), så glemte jeg helt å spørre om hva som skjer på overtidskontrollen. Nå ser jeg jo at her kan det fort gå mot en kontroll onsdag siden det ikke ser ut som det skal skje noe med det første lenger. Er det slik at en da blir satt i gang uansett eller skal en bare sjekke om en er blitt moden og klar for noe? Bør samboer/mann være med på en slik kontroll eller blir det litt som en vanlig svangerskapskontroll? Usikker på alt siden jeg ikke har vært med på dette før. :-)
littlemisstrouble Skrevet 4. september 2011 #2 Skrevet 4. september 2011 Jeg skal på overtidskontroll i morgen, 8 dager over da. Har heller ikke vært med på dette før men fikk beskjed av jordmor at det var som vanlig svangerskapskontroll, men at de også tar ultralyd for å sjekke at det er nok fostervann osv. De pleier også å sjekke modning. Hvis alt er i orden blir man som regel sendt hjem igjen. Min samboer skal i alle fall bli med =)
"happy" Skrevet 4. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. september 2011 Okay. Takk for svar. Da veit jeg litt mer om kontrollen....men håper jo fortsatt at den lille skal komme før onsdag da ;-)
Snartmamma:) Skrevet 4. september 2011 #4 Skrevet 4. september 2011 Skal selv på overtidskontroll i morgen og fikk beskjed av jordmor om at de kom til å ha vanlig svangerskapskontroll, ultralyd og observasjon av aktiviteten i magen (tror det er et slags belte som blir lagt rundt magen som skal måle aktiviteten i ca. 30 min). Blir spennende å se hva som skjer , og hva de sier på sykehuset:)
"happy" Skrevet 4. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 4. september 2011 Ja, kjenner jeg er litt spent siden det da vil være to uker siden forrige kontroll. Fikk bare beskjed om at jeg ikke trengte noe kontroll før overtidskontrollen, for jeg kom jo til å føde før det. Men her sitter jeg. Sur og gretten for at det ikke er kommet noe baby i huset ;-) Så blir spennende dette og se om det kommer baby før kontrollen. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå