Gå til innhold

Vi ønsker å gifte oss kun for å få papirene i orden. Kan noen fortelle meg hvordan man går frem?

Anbefalte innlegg

Vi skal ikke ha fest eller noe slikt. Kun papirarbeidet. Men er det sånn at vi må møte på tinghuset og bli viet etc. uansett?

Hvilke papirer må fylles ut og hvor finner jeg dette?

Fortsetter under...

Skatteetaten.no tror jeg vi fant papirene. Du fyller dem ut, sender dem inn, går på tinghuset og bestiler dato og møter opp den dagen. Etter 5 minutter er dere viet :)

Vi gjorde det sånn, men hadde et lite intimt selskap etterpå med aller nærmeste familie og jeg hadde brudekjole. Synes det var kjempe fin vielse jeg :)

Dere må ringe til tinghuset som er nærmest dere og booke en time. der skriver dere under på papirer og det blir lest opp en tekst.

Før dette kan skje må dere sende inn prøving av ekteskaps papirer. disse finner du her:

http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/andre/Skjema-2/Blanketter-om-ekteskappartnerskap.html?id=437426

Lykke til!

Jeg giftet meg på Tinghuset uten gjester.

Tingretten kan finne vitner, men dere må ha egne forlovere. Og dere må stå forand dommeren og svare "ja". Dere velger selv om dere vil ha en ringsermoni eller en "vanlig" sermoni. Det er vanlig å kle seg opp og ha bukett.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...