Gå til innhold

Er det vanlig at folk prioriterer seg selv, selv om de sårer andre?

Anbefalte innlegg

Jeg opplever til stadighet at mennesker jeg kommer i kontakt med sårer meg. Dette er i utgangspunktet hyggelige mennesker jeg føler meg komfortable med og av den grunn ønsker og dele mer tid med.

Gang på gang opplever jeg at de ønsker å treffe meg og finne på noe. Og når vi først avtaler noe, ender det veldig ofte at de ikke blir med.

Jeg er faktisk der, at jeg nå blir overrasket om folk holder avtaler.

Jeg har prøvd å forstå hvorfor.

Jeg har tatt et par runder med meg selv... er det noe galt med meg eller er det ofte slik for andre også. At mennesker rett og slett er så opptatt av seg selv at de ikke tenker over at de kanskje sårer andre?

Fortsetter under...

Har det slik jeg også og er rimelig lei av å alltid komme i andre rekke. Avtaler noe med venninner og så er det alltid noe som kommer i veien. Noe bedre og noe mer spennende, men blir jeg invitert med? Nei. De avlyser bare. Så da sitter jeg, igjen, alene!

Skjønner ikke at jeg engang gidder.....

Annonse

Mye er nok sikkert min egen feil fordi jeg aldri sier fra og fordi jeg lar meg tråkke på. Men jeg blir så såret av at de ikke skjønner det selv og jeg er redd for å miste dem helt om jeg blir sint og sier noe. Vet at jeg burde det og at jeg egentlig ikke trenger slike "venner".

13:03

Ja, du presenterer sludder når du kommer med noe så dumt som at jeg burde avlyse avtaler. Du vet ingenting om meg, du kjenner meg ikke, du kjenner ikke min familie eller min omgangskrets, men du er dum nok i hodet til å tro at du vet hva jeg burde gjøre. Hehe

Annonse

Nå ser jeg en liten uenighet over her og jeg forstår begge sin frustrasjon. Jeg forstår veldig godt at ting kan komme i vegen.

Men jeg har opplevet alt fra at de lyver, til at de ikke sier i fra før siste liten, Dette selv om de har hatt den muligheten.

Da setter de meg i en trasig situasjon, hvor jeg ikke får avtalt noe nytt.

For meg er problemet at jeg opplever mange som svært egoistiske. Og at de ofrer svært få, til ingen tanke over den man "skuffer"

Hovedinnlegger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...