C.L.H85 Skrevet 4. september 2011 #1 Skrevet 4. september 2011 Den siste uka har snuppa funnet ut at hun vil stå opp 4 på natta.... Være våken til ca 6 for så å sove de 2 timene hun har vært våken. Da sover hun til 8-8.30. Hadde ikke vært noe å klage på hadde jeg greid å sove igjen etter det. Jeg bruker å ta henne i senga med oss, gi hun en flaske, noen ganger skifter jeg bleie for å se om det er det hun knøler for. Har prøvd å la hun ligge i sengen sin og gitt hun smokken X antall ganger, men det ender med at hun hyler(kjefting) gråter ikke- blir bare irritert. Joda prøver å heller legge meg tidligere, men da ligger jeg å vrir meg til i hvertfall 23-23.30 tiden og er liksom like langt. Jeg fungerer jo(man blir litt vant til det) Men i slutten av uken blir jeg veldig sliten, lei og irritert. Så damer... har dere noen tips?
Gjest Madolyn Skrevet 4. september 2011 #2 Skrevet 4. september 2011 Når på kvelden legger du snuppa? Høres ut som om hun kanskje legges for tidlig.
ToneC Skrevet 4. september 2011 #3 Skrevet 4. september 2011 Stemmer i med Madolyn. Prøv og legge henne senere, og ikke siste lur på dagen for sent.
C.L.H85 Skrevet 4. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 4. september 2011 Jeg pleier å legge henne 19. Kun for da er hun så suuuuper trøtt at hun sovner i fanget mitt nærmest. Men... Det kan jo ha vært tanna som jeg så i dag, som har gjort henne urolig denne uka;) Kan jo prøve å legge henne senere, men tror ikke det går da men.
Gutt 08 Jente11 Skrevet 4. september 2011 #5 Skrevet 4. september 2011 Kan være det motsatte også. Noen ganger sover de lenger om man legger dem tidligere så de ikke blir overtrøtte. Her i huset hjelper det ihvertfall ikke å legge senere, da våkner snuppa bare tidliger på morgenen. Jenta mi er også morgenfugl, men har gradvis begynt å sove lenger. Før våknet hun mellom 4 og 5, men nå har det blitt til mellom 5 og 6 heldigvis. Men gruer meg til klokka stilles... Her har det hjulpet å drøye henne om morgenen. Tar henne ikke opp med en gang hun våkner, men har vendt henne til at hun må ligge å leke og prate litt selv først (ca10-15min). Hun har da gradvis sovet litt og litt lenger. OG hos oss hjalp det å slutte med nattamming.
Gjest Madolyn Skrevet 4. september 2011 #6 Skrevet 4. september 2011 La gutten min kl 19 i en periode da han også var helt stuptrøtt da. Men da begynte han alltid å våkne opp 2-3 ganger før midnatt, og å kave fra kl 03-04 om morgenen, og ville OPP senest kl 05. La derfor inn en ekstra dupp på sen ettermiddag. Nå legges han kl 21 og sover MYE bedre uten en urolig etternatt, og vi står nå opp ca kl 07-0730. Alle babyer er forskjellige, men her funket det hvertfall
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 4. september 2011 #7 Skrevet 4. september 2011 Da lillegutt var rundt 5-6 mnd hadde han noen uker da han fant ut at det var morgen kl 06( vanlig stå-opp tid er rundt 08-09). Da funket det ikke å legge han seinere på kvelden, tvert imot - vi måtte legge han tidligere for å få han til å sove lengre på morgenen. Hos oss er det tydelig at søvn avler søvn. Hvis jenta di er så trøtt kl 19 at hun nærmest sovner i armene deres, ville jeg prøvd å legge henne tidligere. Det hjalp her hvertfall..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå