27dager Skrevet 4. september 2011 #1 Skrevet 4. september 2011 Følger de de nye reglene med 9 dager=overtidskontroll og igangsetting? Merker at tanken på å gå 14 dager over tiden gjør meg livredd! Har termin i dag og merker motivasjonen synker, særlig da de to forestående har kommet før termin.. Alle, inkl. meg selv, har trodd at jeg kommer til å få før denne gangen også, så jeg føler alt at jeg er minst to uker på overtid!
Nosferia *gravid med nr.2* Skrevet 4. september 2011 #3 Skrevet 4. september 2011 Hei, er i dag 3 dager over tiden - og skal ha neste kontroll hos fastlege på onsdag (en uke over) Da kommer han også til å bestille time for overtidskontroll på KK. Etter det jeg har forstått, ble de nye retningslinjene innført på Haukeland 1.september, å etter det jeg har lest på helsedirektoratets hjemmesider - skal da en fødsel være igangsatt senest etter 294 dager.(Svangerskapslengde er 282-283 dager) http://www.helsedirektoratet.no/gravid/h_ndtering_av_overtidige_svangerskap__815674 Er lik som deg, veldig lite motivert til å gå særlig mye lengre.. håper bare ting setter i gang her - naturlig!
27dager Skrevet 4. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 4. september 2011 Så det vil si at jeg blir satt i gang 13.09 om ikke noe har skjedd før den tiden? Haleluja, det hadde vært helt fantastisk! Er så lei nå at jeg bare går rundt og griner.
Nosferia *gravid med nr.2* Skrevet 4. september 2011 #5 Skrevet 4. september 2011 Tør ikke love noe da, KK har jo ikke akkurat rykte på seg for å være så "snille" med overtidsdamer.. Men er lov å håpe! Er utrolig lei og umotivert selv nå, håper håper håper hun har lyst å finne veien ut selv! Hadde aldri trodd jeg kom til å gå på overtid.. men der tok jeg feil gitt..
27dager Skrevet 4. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 4. september 2011 Vi må stå på vårt! Kan ikke skjønne at de har lov til å ikke følge de direktivene som kommer! KK er egen, det vet jeg fra før. Vi får krysse og håpe at noe skjer av seg selv. Og umotivert er bare forbokstaven, har holdt motet sånn noe lunde frem til nå men har bikket over! Hold meg oppdatert og hold ut! Er uansett kort tid igjen. Sånn relativt.. For en uke til vanlig er jo ingenting mens en uke med gigamage er laaaang- Er det ditt 2. barn?
Nosferia *gravid med nr.2* Skrevet 4. september 2011 #7 Skrevet 4. september 2011 Nei, er mitt første barn - så alt er nytt og skummelt Grunnen til at jeg trodde jeg ikke kom til å gå over er fordi jeg er ganske liten av vekst, og terminen min ble flyttet fra 29.august - 1.september (men jeg var ganske sikker på at menstermin var den som stemte..) Så i mitt hode er jeg allerede 5-6 dager over! Hehe.. Dumt at vi lurer oss selv på den måten! Menmen, har aldri vært nærmere enn vi er i dag - det får være trøsten Hvordan er formen din da, bortsett fra at motivasjonen er laber?
27dager Skrevet 4. september 2011 Forfatter #8 Skrevet 4. september 2011 Formen er tung og treg og alt føles som om det gjør vondt, kynnere i flere mnd, treg i bekken, i det hele tatt ganske sliten. Men, jeg sover godt om natten så det er hvertfall en trøst!
Nosferia *gravid med nr.2* Skrevet 4. september 2011 #9 Skrevet 4. september 2011 Kjenner meg godt igjen i den beskrivelsen gitt! Men, i dag skal eg prøve å vaske huset - bare for å faktisk få gjort nåkke fornuftig.. lenge siden sist eg har orka tanken
jobber med saken har klart det Skrevet 4. september 2011 #10 Skrevet 4. september 2011 Hei:) Sist gikk jeg 18 dager over termin. Alt gikk bra, men jeg var møkklei! Nå er det to dager til termin. Har vært innstilt på å gå over tiden, men kjenner at jeg begynner å bli ganske lei nå... Lykke til:)
Nosferia *gravid med nr.2* Skrevet 4. september 2011 #11 Skrevet 4. september 2011 jobber med saken har klart det: en mager trøst denne gangen er, at du i allefall slipper å gå SÅ lenge over termin Masse lykke til til deg også!
jobber med saken har klart det Skrevet 4. september 2011 #12 Skrevet 4. september 2011 Jepp:) Det er sant:) Og formen er igrunn ganske fin:) Så jeg klarer vel å vente noen dager til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå