Gå til innhold

En "storby" til glede for både voksen og barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

London blir litt for hektisk for meg (barna), elsker byen men kan se for meg at det blir litt for mye mennesker der for barna. T-banen der er jo helt stappfull til alle døgnets tider feks

Ser for meg noe litt mer fredelig:)

Sverige blir for nært

Jeg beklager. Jeg ler fordi jeg synes det er en utrolig gammel og utdatert holdning rett og slett. Selv New York er renere og tryggere enn feks. Oslo. Det var også grunnen til at jeg spurte om du bor i Oslo. Så spørsmålet mitt burde kanskje heller være: Tryggere og renere ift til hva?

Og for ordens skyld: Jeg bor i Oslo selv (er ikke herfra dog), elsker det og har tenkt å få barn som skal vokse opp her.

Edinburgh? Fantastisk by, og en spennende borg "på toppen" av gågata som små barn ville elske å løpe rundt i/utforske. Vakker by også synes jeg.

Hilsen hun som lo av "trygg og ren by" litt lengre opp her (beklager igjen, ikke meningen å være frekk, det var bare en umiddelbar reaksjon rett og slett).

Nei altså, jeg har vært veldig mye ute å reist gjennom årene. Og uansett hvor utdatert" holdningen" min er så er det faktisk sånn at noe byer er mer utrygge og mer skitne enn andre. Sånn er det jo bare. Wien er et godt eksempel på en ren trygg by, Sofia er ikke akkurat det samme.

Selv New york liksom:) jeg har ingenting i mot å reise til NY med barna, bortsett fra reisetiden.

Og jeg skrev heller ikke at jeg var ute etter en tryggere eller renere by, men at jeg var ute etter en trygg og ren by

Annonse

Jeg elsker Edinburgh og har vært der veldig mye, men kunne tenke meg et nytt sted denne gangen:)

Har vært mye rundt omkring i england, scottland og ireland. Jeg tenkte vel helst på en sør/øst europeisk by...men ser at jeg ikke nevnte det!

Hmmmm... St. Petersburg? Har hørt at det skal være en veldig fin by, men har ikke vært der selv, så aner ikke om den er ren og trygg.

Ellers... Hva med en av byene i Côte D´Azur-området? Mange vakre byer der, feks Monaco og Nice.

Kunne aldri tenkt meg å reise til en typisk storby ala London eller New york med våre små barn på samme alder som dine.

Stress, og byer som new york foreks er ikke akkurat barnevennlige verken med barnevogn eller å gå i sakte tempo med barn!!

Vi reiser da heller til danmark eller syden, og tar storbyen alene bare vi voksne en langhelg:) var i new york, helt fantastisk, men var enige om at her tar vi ikke med barna før de evt er så store at de liker å shoppe å kan gå langt!!

Men mulig det finnes noen mer barnevennlige storbyer..kanskje københavn...?? men storby for med er avslapping og shopping, ikke barneferie!!!

Nei, jeg vil ikke til London eller NY med så små barn:) Er derfor jeg skrev storby i gåseøyne.

Jeg tenker på en by med tilbud til både voksne og barn, parker, (snille)dyreparker, teater, barnemuseum, badehaller osv. Også kanskje litt shopping for mor når far og barna koser seg med noe annet:)

Er egentlig bare for å komme oss bort i noen dager, bo på hotel osv

Jeg er skikkelig vanskelig. København er kjempefin, men litt for nærme og litt for lite "eksotisk". Kanskje rundt juletider når det er marked der!

Soory jeg har ikke lest annet enn hovedinnlegget ditt.....

Berlin,Allborg? Stockholm? Har iallefall dyrehager:P

Men om du vil ha ett mer eksotisk reisemål...tja...vanskelig det der...blir jo lang reise da...praha kanskje..men har aldri vært der!

Riga har jeg tenkt mye på:)

har du selv erfaring derifra? Sånn i forhold til å ha med små barn?

Og Reykjavik? Er det ikke så dyrt å reise dit altså? Så for meg reneste Oslo priser jeg:) Men har veldig lyst til å reise dit, for jeg har aldri vært der og det ser helt nydelig ut der:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...