Gå til innhold

Baby med rødt, hovent øye... Hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Lille jenta vår på 5mnd våknet idag med ett hyl. Hun gråt og hadde nok vondt (pleier aldri gråte ellers). Da vi sto opp så vi at øyet hennes var rødt og hovent. Det røde går helt opp i panna, men det er øyelokket som er mest hovent.

Hun er ganske urolig, skvetter til og gråter med jevne mellomrom. Klarer ikke åpne øyet helt (pga hevelse) samtidig som hun er lysømfintlig. Det kommer heller ikke noe puss fra øyet. Hun har heller ikke feber (37,5), men det kan jo være den er på vei opp?! Ikke godt å si...

Hva tror dere dette kan være?!

Fortsetter under...

Ja, jeg håper selv det er noe så enkelt, men stusser også litt på dette med at hun er lysømfintlig. Nevnte det for legen, men virket ikke som om han la noe i det i grunn.

Om jeg forsto legen rett så mente han at hun sattsynligvis har fått ett trykk på øyet som gir ubehag for henne og at dette nok skal bedre seg relativt kjapt. Men nå hadde jeg også en hylende jente på armen som gjorde samtalen litt vanskelig.

Huffda, kan jo være en betennelse i tårekanalen og så har resten av området rundt hovnet opp.

Ammer du? Prøv å sprute litt morsmelk inn på øyet hennes. Men ring legen igjen iløpet av kvelden hvis det ikke blir bedre.

God bedring

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...