Gjest Skrevet 4. september 2011 #1 Del Skrevet 4. september 2011 Og hvordan er hverdagen? er mennene deres flinke til å bidra? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143540876-mange-her-med-3-barn-eller-fler-som-jobber-fulltid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 4. september 2011 #2 Del Skrevet 4. september 2011 Har 2 -venter nr 3. Jobber 100% og har en syk mann som dessverre ikke har mulighet til å hjelpe så mye til... leverer og henter i bhg selv, handler middag og lager mat. Kjører ungene på aktiviteter, mens far prøver å hjelpe nr 1 med lekser. Ofte må jeg ta over leksene når jeg kommer hjem. Har heldigvis verdens mest perfekte jobb så jeg kan komme og gå litt som jeg vil. Har bare 5 minutter til jobb, hadde jeg hatt en halvtime hadde jeg ikke klart å jobbe 100 % Har funnet ut av hvis man planlegger litt så går det egentlig veldig greit. Har også funnet ut at rotet går ingen steder, så om det ligger så får det bare være sånn... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143540876-mange-her-med-3-barn-eller-fler-som-jobber-fulltid/#findComment-143541668 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smart, sjarmerende og spesiell Skrevet 4. september 2011 #3 Del Skrevet 4. september 2011 Har 3 i alderen 2-7 år, akkurat gått ut i perm høygravid med nr. 4. Jobber ca 160%, alle hverdager 8-9 timer pluss minst en kveld/natt i uken samt ca hver 4. helg (hele helgen). Min mann har en jobb med normalarbeidstid, flexitid og mulighet for å jobbe noe hjemme. Vi deler vel husarbeid og barnepass ca 50/50 tror jeg. Totalt sett har jeg jo da mye mindre fritid enn han fordi jeg jobber mer. Jeg tar meg av rydding, en god del logistikk på klær/utstyr mm, alt som har med økonomi å gjøre samt det meste av oppussing etc. Mannen tar seg av husvask, it-og telecom, bilene samt henting/levering i barnehage. Begge følger opp barna omtrent like mye, varierende efter egen interesse og hvilke aktiviteter/omsorgsoppgaver det er snakk om. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143540876-mange-her-med-3-barn-eller-fler-som-jobber-fulltid/#findComment-143541714 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marengs Skrevet 5. september 2011 #4 Del Skrevet 5. september 2011 Så flinke de er de to andre som har svart deg! :-D Så skal jeg svare bare for å trekke ned prestasjonsjaget litt...;-) Jeg har en på 6, en på 3 og venter nå nr. 3 i oktober. Jobba 100% fram til sommerferien i juli. Da kjente jeg hvor mye bedre jeg ble både i humøret, psykisk og fysisk(bekkenet) når jeg hadde fri. Har kontorjobb og å sitte og gnukke på en kontorstol i 7,5t pr dag funka ikke noe særlig for meg. Bekkensmerter og ble sur, trøtt og grinete. Da ferien var over fikk jeg bli sykmeldt og det har gjort underverker i hverdagen! Nå er jeg opplagt til å ta meg av de to som jeg allerede har. I og med at jeg er hjemme er det jeg som følger til skole og barnehage. Gåavstand, så slipper ut i bil. Noen morgener får jeg hjelp til stelling av han på 3 som kan være en pine pga trass! Jeg vasker klær, handler, støvsuger, baker brød, har middagen klar, henter i bhg og skole. Så forsøker jeg å få til en dupp midt på dagen. :-) Mannen tar gulvvasken(når han blir bedt om det og da er det jo self mas) ellers tar han seg av det meste utendørs, gressklipping og vedlikehold av bilene. Så har han fått beskjed om å hjelpe til med å plukke opp ting fra gulvet! Jeg ante ikke at jeg plukket opp så mye fra gulvene før nå når jeg synes det er pes å bøye meg! Det er alltid leiker og klær som skal hit og dit. Jeg prøver å prente inn i hodet hans: "Aldri gå fra A til B uten å ta noe MED!" Så...jeg har altså "bare" 2 barn og jobber IKKE fulltid. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143540876-mange-her-med-3-barn-eller-fler-som-jobber-fulltid/#findComment-143544498 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå