Gå til innhold

Mister man rettigheter ved bare 2 uker ulønnet perm?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde 8 uker velferdspermisjon uten tønn etter sv.skapspermisjonen for å være hjemme til minste begynte i b.hg. Hvilke rettigheter mener du? Hadde en dag permisjon med lønn allerede uka etter jeg begynte i jobb + egenmelding med sykt barn. Har ikke mistet disse rettighetene, i allefall.

Jeg fikk vite på NAV at jeg mister sykerettighetene mine ved mer enn en mnd perm. uten lønn. Dvs at jeg må bli sykemeldt de første ukene etter jeg begynner på jobb igjen hvis jeg blir syk.. Kan ikke bruke egenmeldinger. Tror det er 4 uker en må jobbe igjen får å få tilbake rettighetene.

Jeg mener grensen går på to uker ja - det regnes da som at du har avsluttet arbeidsforholdet og du må opparbeide deg nye rettigheter for sykepenger/egenmelding. 4 uker for sykepenger og 8 uker for egenmelding..

Når det gjelder NAV, så sjekker jeg alltid ting minst 2 ganger. Da jeg og min samboer hadde ni lest alt som stod om permisjon og fordeling av permisjon etc og endelig blitt enige om hvordan vi skulle fordele permisjonen. Så ringte jeg til NAV for å få en bekreftelse på at det jeg og samboer var blitt enige om stemte, og var korekt i forhold til NAV sine regler.

Jeg fikk til svar at slik vi hadde tolket det som stod på NAV sine nett sider var feil, og at det vi hadde planlagt ikke var mulig å gjennomføre. Da både jeg og samboer er oppegående menesker med høye utdannelser, da vi leste igjennom alt sammen en gang til, så kom vi frem til at dama på NAV ikke kunne ha rett. Dagen etter på ringte jeg igjen, og snakket med en annen dame på NAV som igjen diskuterte med en kollega.......det viste seg at vi hadde hatt rett hele tiden og at den første NAV dama ikke kunne jobben sin og hadde feilinformert oss!!!! IKKE STOL PÅ NAV MED DET FØRSTE, SJEKK ALLTID 2 GANGER .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...