Gå til innhold

Noen her som har tatt billappen på automat gir? Hvor lang tid brukte dere??

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha min første kjøretime på automat gir i neste uke (jeg har ikke øvelseskjørt noe særlig) men jeg har prøvd meg på dette med giring og innser vel at det ikke er noe for meg. Det haster også for meg og få lappen med tanke på at jeg er 30 år, har 2 barn og jobber ofte kveld og ikke kan ta bussen hjem.

Så dermed må jeg prøve og få lappen fortere enn fy.

Hvor lang tid brukte dere som tok lappen på automat fra dere begynnte og kjøre til dere kunne kjøre opp??

Fortsetter under...

Skjønner ikke at du synes det er lettere og kjøre opp til automatgir, men så har jeg da alltid stort sett kjørt med manuelt gir!:-) Hvor lang tid det vil ta er jo umulig og si, siden man ikke vet hvordan progresjonen din går fra gang til gang! Hør heller med kjørelærer når du har hatt noen timer!

Umulig å si. Regner med du har utfordringer i forhold til arm- eller benkoordinasjon i og med at du velger å bare ta lappen på automatgir, og det kan jo gjøre at det tar lenger tid før ting sitter..

Om du ikke har slike problemer, skulle du kunne klare det på 1-2 måneder avhengig av hvor ofte du tar kjøretimer, men da lurer jeg fælt på hvorfor du vil gjøre det vanskeligere for deg selv ved å eskludere deg fra de fleste biler...

Husk at om du kjører opp med automat gir får du IKKE lov til å kjøre en bil med manuell gir. Da må du nemmelig kjøre opp for det. Men har du tatt lappen for manuel giring kan du kjøre med automatgir,.

Annonse

ikke snakk om noe du ikke vet noe om ano 12.29.

HI: du må høre med kjørelæreren din :) Men regner med du kan få lappen rimlig fort. 1-2 mnd. Kommer helt ann på teori og oppkjøring.

Om det er lov eller ikke vet jeg ikke, men jeg ville aldri lært meg å KUN kjøre med automatgir. Du blir veldig låst til hvilke biler du kan kjøre og kommer helt sikkert ikke å klare å lære deg manuell giring dersom du bare fokuserer på automat.

He,he!!!! Mange som ikke aner hva de snakker om her. Joda det er fult lovlig og KUN ta lappen på automat git, det eneste er at du da kun kan kjøre bil med automat ( det står på lappen din) men du kan kjøre opp på manuell senere om du vil ha begge deler. Du må da KUN ta oppkjøringen på nytt.

Ikke alle kjøreskoler har biler med bare automa men flere og flere kjøreskoler tilbyr dette nå, bla min kjøreskole.

Hilsen kjørelærer.

Det er galskap å kjøre opp og skaffe seg førerkort bare for biler med automatgear, synes jeg.

Det tar bare en kjøretime å lære seg å geare med manuelt gear, og det er det verdt.

Jeg slet veldig med giringa da jeg øvelseskjørte i begynnelsen, men så kom jeg på at mammaen min hadde da greid det! Og jeg er da ikke noe verre enn henne;)

Det sitter etterhvert:D Det vanskeligste med manuell er å starte. Å gire mellom de andre girene går stort sett smertefritt. Husk å møte med gassen når du slipper ut kløtsjen;)

Anyway... Det jeg gjerne ville presisere er at biler med automatgir er en god del tusen dyrere enn tilsvarende biler med manuelt gir. Det er jo ikke noe problem dersom du har en del penger å bruke på bil, men dersom du ikke har veldig romslig økonomi ville jeg tatt med dette i regnestykket før jeg bestemte meg:)

Lykke til!!

Annonse

Jeg tok førerkort med manuell gir, men skulle jeg gjort det om igjen ville jeg ha tatt med automatgir. Har uansett ikke kjørt noe annet etterpå, og det er utrolig mye mer behagelig. Giringen var det jeg slet mest med, særlig bakkestart. Dette slipper du med automat.

Med intensiv kjøring og dersom alt klaffer med teoriprøve tror jeg du kan ha lappen innen 1 mnd ca.

Dette er spørsmålene

"Hvor lang tid brukte dere som tok lappen på automat fra dere begynnte og kjøre til dere kunne kjøre opp??"

Er ikke særlig mange som har svart på det hun spør om.

Alle er jo mest opptatt av å fordømme valget hennes om å ta lappen kun på bil med automatgir..Akkurat som om hun er splittepine gal og gjør noe fryktelig fryktelig galt og forferdelig!

Til dere som mener at det ikke er lovlig og kjøre opp på automat gir; jo det er fult lovlig og jeg har alerede funnet en kjøreskole her jeg bor som tilbyr nettopp dette.

Det jeg lurte på er hvor lang tid det evt vi ta før jeg evt kan kjøre opp? Jeg vet at det kan varriere veldi men jeg ville bare ha en pekepinne på hvor lang tid jeg bør beregne;)

hi

Fra jeg startet med timer var da manuellt gear, tok det 2 mnd.

Tror køene er lange nå for oppkjøring, ring din trafikkst å hør.

Jeg hadde regnet 4-6 mnd.

Ikke noe problem med kun automat, får de fleste biler med det nå.

Lykke til.

Det er lov men du får ikkje lov og kjøre manuel girkasse. Da må du ta kjøreoppløring på det. Bortkasta dritt etter mine meining.

Dersom du søker jobb der ein må ha bil. Så dei kjøper ikkje automat for din del. Automat er dyrere en vanlig bil og bedrifter tenker peng i alle retninger i dag. (dei er i kuttebransjen bedrifter

Økonomisk blir det ikkje billigare vist du tror det for du må igjenom alle regler som bil med vanlig gir.

Er du jobbmessig avhengig av bil så sliter du.

Faren min har stivhofte og har dermed bare et bein tilgjengelig når han skal kjøre, han måtte kjøre opp med atomatgir, og har dermed et spesiel førekort som kunn tilater han å kjøre automatgira bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...