Gå til innhold

Sovestilling. Kan det skape problemer for babyen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan ikke tenke meg at det skulle være noe problem for babyen hvilken sovestilling du har! Når du ligger på siden ligger jo magen på en måte ved siden av deg og da har jo babyen like mye plass som ellers. Å ligge på magen tror jeg de fleste får problemer med etterhvert. For min del føles det som jeg ligger og balanserer oppå en ball hvis jeg ligger på magen, så det er utelukket å sove sånn.

Sov som det passer deg du! Tror ikke din sovestilling vil skade fosteret! Spørr på neste svangerskapskontroll dersom du er usikker!

Det går helt fint å sove på siden :) Etterhvert som magen blir større og tyngre, så er et bedre å sove på siden, i og med at babyen kan trygge på blodårer og nerver i ryggen, og det er ubehagelig.

Ellers så vet jeg at dersom man er plaget med bekkenet ( som jeg er), så har ihvertfall jeg blitt rådet til å sove på siden, med en pute mellom bena.

Jeg sover bare på siden for tida. Får ikke til å ligge på magen, føles ekkelt, og på ryggen kan jeg ligge en liten stund, men det beste blir å sove på siden. Jeg baller dyna mellom knea, slik at det ikke skal bli så vondt i bekken/hofter. Hadde veldig problemer med å sove skikkelig å slutten av forrige svangerskap husker jeg..hadde så sinnsykt vondt i hoftene. Men har aldri hørt om at en sovestilling kan skade babyen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...