Gå til innhold

Hvordan takler dere krangling mellom søsken? Blir helt gaaal!

Merethe ♂ ♀ ♂ ♀

Anbefalte innlegg

Gutt og jente på 4 og snart 3 år. De greier å krangle om ALT, leker, hva de skal gjøre, hvem som skal vaske hendene først før middag etc. Mannen har krevd at vi har gått til innkjøp av like tallerkner og kopper, for han orket ikke styret om hvem som skulle ha den blå/grønne/rosa ikea- koppen....

Har en liten baby på 2 mnd også, så jeg er temmelig lettantennelig for tiden. Er det noen som har et tips eller to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

like tallerkner osv er en stor fordel faktisk. Eller så prøver jeg kollektiv straff som at når begge skal sitte på samme plass i sofaen får ingen av de sitte der. Har også lykkes en gang i å be de ordne opp selv. Dette må gjøres med andakt, for her går de fort over til slåssing!

Ellers så er jeg også positiv til tips her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig kjent ut.

Her også kan det krangles om alt. Hvem som skal få siste skvetten med melk i kartongen, hvem som før finne seg skive først, hvem som skal ha rosa fat, hvilken vei vi skal gå til bilen, hvem som skal åpne/lukke døra.... etc.

Krangler de om feks hvem som skal ha den rosa, så sier jeg at i dag er det mamma sin tur å ha den rosa og det er de stortsett enige i (men anbefaler virkelig å ha like).

Setter en av dem i å hyle fordi den andre fikk siste melkeskvetten i flasken (og ja det står en helt ny flaske på bordet) så teller vi til tre og er det ikke stille så må den gå å sette seg i gangen et par minutt.... orker ikke den hylinga ved frokostbordet. Funger for er ikke like ofte de må ut i gangen lenger....

Men det er til å bli gal av.... spesielt viss en ikke får nok søvn selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...