Gå til innhold

Er søppelsorteringen bortkastet?

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt ( etter at det ble innført i min kommune for noen måneder siden) matavfall og plast ut av den vanlige søpla, i grønne og blå poser.. i tillegg til papir/papp og glass selvfølgelig.

Nå sier flere og flere at det bare er tull- alt går i samme kverna likevel. En venn hadde til og med snakket med en som jobbet på søppelfyllingen som sa at det bare var tull.

Men hva er da vitsen med å innføre det? Ha store kampanjer, dele ut grønne og blå poser på butikken, osv?

Kan jeg like gjerne droppe å sortere ut matavfall og plast? ( Papir og glass er jo greit, det kastets jo i egne søppelkasser).

Fortsetter under...

selv om alt blir hentet, og kasta i samme bilen,å er det ikke dermed sagt at det ikke blir sortert.

her blir alltid plast/ papir henta samtidig, og søppel og matavfall, me nalt blir sortert på plassen der oppe.og noen biler har dobbelt kammer,så det blir ikke blanda.

så om han du snakker om sier dette, så er det nok ting som snart blir endret på,for hvis det er innført sortering i kommunen,å kommer de til å stramme det inn mere og mere, så alle blir tvunget til å sortere.

Usikker. Har hørt det samme her. Det skal sorteres og de henter papir en uke og restavfall en annen. Men det stod visst i avisen at alt ble blandet likevel når det kom på dynga. Vet ikke om det er sant da....

Når vi selv har vært på dynga med vårt eget søppel så er det jo sånn at man skal sortere. Trelast skal på en plast, metall på en annen og rest på en tredje plass også videre.

Jeg vet bare at det her hvor vi bor er investert i et avansert sorteringssystem som skiller posene etter farge (grønn-mat til gjødsel og biogassproduksjon, blå-plast resirkuleres, hvit-restavfall går til forbrennes med energigjenvinning) og det er ikke bortkastet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...