Gå til innhold

Er det "teit" å si til besteforeldre og tanter/onkler at det er kun bursdagsbarnet som de skal ha med gave til??

Anbefalte innlegg

Når yngstemann hadde bursdag på forsommeren så fikk vår eldste også masse smågaver, pluss en stor en fra min mamma (mamma skal liksom kjøpe så stort). Vi følte dette ble litt teit, kanskje ikke med småtingene, men hvertfall den store fra min mamma...det var liksom ikke han som hadde bursdag.

Nå har eldstemann bursdag. Kan vi si når vi inviterer at det er kun eldstemann som skal ha gaver? Har liksom lyst å lære de fra dag 1 av at dette er den som har bursdag sin dag..... men vet at spesielt besteforeldre synes det er såååå kos å ha med en liten oppmerksom het til det barnet som ikke har bursdag.

Mannen min synes ikke vi skal si noe, men bortsett fra min mamma at hun må begrense seg....la det andre passere (var kun snakk om småting, en liten ting fra farmor og en liten ting fra den ene tanta.....mens mamma kom med en diger pakke til han)

Fortsetter under...

Ser ikke problemet, synes bare det er hyggelig at besteforeldrene tar med en liten gave til den som ikke har bursdag. Litt unødvendig med stor gave ja, men hadde ikke brydd meg så mye at jeg hadde sagt noe.

Jeg klarer ikke å se problemet med dette. Små barn kan være litt såre og da syns jeg det er kjempefint at ikke all oppmerksomhet blir rettet mot den som har bursdag. Uansett om man er bursdag, så er man heldig som får gave!

Her er jeg enig med deg, hi...når de tar med gaver til resten, blir litt av spenningen borte for bursdagsbarnet. Her i huset er det den som har bursdag som får gaver, ikke resten! Unntaket er kun når jeg har kommet hjem med ny baby, da har eldre søsken fått også. Men bursdagene er egne-med mindre de er enig i å feire dem sammen ( f.eks bursdag i samme måned).

Annonse

Fest er fest hjemme hos oss; da sparer vi ikke på noe og alle ungene får pakke (ungene i familieselskap vel og merke). Jeg drar gjerne på toys'r'us og kjøper en liten ting til alle ungene; gjerne en "bygge/lage-ting" som alle sitter og pusler med. Bursdagsbarnet syntes jo det er kjempestas og får jo selvfølgelig de største gavene og mest oppmerksomhet.

Kanskje ikke så voldsomt pedagogisk, men alle ungene blir superhappy:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...