Gå til innhold

Tilkallingsvikar vs foreldrepenger.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har etter gjentatte samtaler med NAV lokalt, regionalt og i Oslo ikke fått noe klart svar (4 ulike svar) så jeg spør rett å slett her om noen kan hjelpe meg å få en liten oversikt.

Jeg skal ut i permisjon fra 1 november 2011, og min beregningsperiode vil da gå fra 1 januar til 31 oktober.

Jeg har jobbet som tilkallingsvikar i kommunen i 2 år nå, og jobber kun periodevis pga reising innimellom.

Jeg lurer rett å slett på om jeg har jobbet nok til å ha kommet over 6 av 10 mnd?

Ligger slik ann:

Januar - 0 dager

Februar - 24 dager (155 timer)

Mars - 25 dager (163,75 timer)

April - 14 dager (92,75 timer) Periode fra 1-10 april og 18-22 april

Mai - 15 dager (103,75 timer) Periode 13 - 28 mai

Juni - 0 dager

Juli - 3 dager (20,75 timer) Periode 29-31juli

August - 19 dager (129 timer)

September - Foreløpig 3 vakter fordelt på de 2 første ukene

Nav sier at som tilkallingsvikar regner de ikke dager men timer. Men de kan ikke gi ett klart svar på hvor mange timer pr mnd en burde ha for at det skal regnes med. En konsulent sier at 15 dager utgir for lite timer. En annen sier at 3 dager utgjør nok timer for en mnd. En tredje sier jeg har tjent langt over 1/2G fordelt på 6 ikke fulle mnd og er trygg på det mens en 4 konsulent uttalte at jeg må jobbe fulle mnd og ikke vil rekke å tjene opp.

Jeg skjønner virkelig ikke hva jeg skal forholde meg til når jeg får så forskjellige beskjeder...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143540434-tilkallingsvikar-vs-foreldrepenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du må se på er intervallene mellom jobbingen.. Om det går mer enn 14 dager mellom vaktene regnes det ikke som en periode.. F.eks om du jobber 2 dager tidlig i mnd den 3.og 4, og så 5 vakter sent i måneden den 24-29. så vil det ikke regnes som at du har jobbet en hel måned pga det er mer enn 14 dager mellom vaktene.. Når du jobber så variert er det vanskelig å forutse sikkert om du vil få godkjent foreldrepengesøknaden, det beste for deg er å prøve å jobbe så jevnt og trutt som mulig og ikke la det gå mer enn 14 dager mellom vaktene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...