Gå til innhold

ÅÅÅ! Samboeren min betaler ingen regninger!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Han er helt håpløs! HAn har masse gjeld fra gamle regninger han ikke vil åpne!!! Han skylder lånekassen, det har gått over til statens innkrevningssentral... Aner ikke hvor mye dette er totalt..

Om jeg tar dette opp med han blir han sint og stresset! Han mener det er hans problem! Har prøvd så mange ganger!

Han får ikke tegne mobilabonement i sitt navn en gang pga betalingsannmerkninger... All strøm nett osv må stå på meg.. Han er håpløs økonomisk.. Får ikke lov å kjøpe seg et mobilabonnement engang.. Så det må også stå i mitt navn.

Han betaler sin del av regningene til meg også betaler jeg dem. Det er ok, men vil jo gjerne kjøpe bolig i fremtiden! Og aldri verden om han får lån om han ikke tar tak i økonomien sin snart..

Tror ikke han skjønner alvoret! Han mener jeg er hysterisk!

Noen råd?

Fortsetter under...

Ring Luksusfellen! :)

Jeg har vært der selv(etter en lang periode med depresjon, der jeg ga f... i alt), fikk angst, og greide ikke å åpne postkassen uten å ha hjertet i halsen, bli kvalm og vondt i magen.. Hvite konvolutter var det verste jeg visste, ukjente nummer på mobilen.. Kom meg heldigvis ut av det, åpnet meg for samboeren min, som hjalp meg, men det meste har jeg gjort selv. Min eye opener var da jeg fikk brav fra namsmannen/politiet..

Elsker han over alt på jord, så å gjøre det slutt er ingen løsning. Dette er det eneste problemet vi har! Skulle bare ønske at han kunne innse alvoret.

Nytter ikke å prate med han om det.. Rett før jeg kaller inn svigermor til møte altså!

Det finnes løsninger!

Det er det første du må overbevise ham om.

Når det er sagt, gi ham telefonnummeret 800GJELD, som er NAVs gjeldsrådgivningstjeneste.

Gratis, uforpliktende, nyttig og ikke minst, det gir håp, de bidrar til å se løsninger, komme med forslag, kontakte kreditorer, ordne nedbetaling osv.

Lykke til!

Annonse

Dette hadde jeg rett og slett ikke giddet. Dårlig økonomi og betalingsanmerkninger vil følge dere resten av livet og bli en evig krangel. Særlig når han ikke skjønner alvoret. Hadde han enda gjort det, så hadde han kunnet rydde opp i det, men det virker jo som om han ikke er særlig reflektert.

Forlang at dere sammen setter dere ned og sere over regningene, og finner totalsum på gjelda hans, gjorde jeg med min samboer før vi flyttet sammen, da hadde han en samlet gjeld på nesten 200 000 kroner, og viste ikke selv hvor ille det var, fordi han bare la bort regningene uten å se på de. Når han så hvor alvorlig det var, startet han fort å ordne opp for seg, solgte bilen og skaffet en biligere en, all intekt gikk til gjeld og forsikring, så jeg betalte mat da det var på det verste. På to år har han nedbetalt nesten alt sammen, er kun igjen billån på 41 000 kroner, og det regner vi med at er unnagjort innen nyttår.

Han fikk grei beskjed, enten tar du tak i dette, eller så blir det slutt, jeg ville ikke være sammen med en som hadde rotet det til så ille for seg selv. Han ville ikke miste meg, og han ble også flau når vi satt med totalsummen, så han fikk ryddet radig opp i rotet sitt.

Jeg tenker at de to fornuftige alternativene er:

-Dropp ham. Dette går ikke over, og vil være en kime til problemer for all fremtid.

-Sett ham under forvaltning. All hans inntekt går inn på din konto og disponeres av deg til felles beste. Skal han ha noe annet enn lommepenger du gir ham, må han søke terapi for problemet sitt først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...