Gå til innhold

Dumme, naive meg har tabbet meg skikkelig ut! :(

Anbefalte innlegg

Er så lei av meg selv nå. Flyttet fra barnefar i fjor og mottok OS i nesten 1 år, da barnefaren flyttet inn igjen for noen måneder siden. Han lovet jo selvsagt bot og bedring, og siden jeg var så desperat etter et familieliv godtok jeg det etter å ha mast mye på han om at han virkelig måtte skjerpe seg.

Vel, han gidder ikke finne seg jobb. Har mast på han lenge nå, men han blir bare sint på meg.

Vi har ikke råd til husleie neste måned og strøm..

Vi har ikke råd til at han bare skal gå hjemme og sløve. Jeg begynner snart på skole og vi har ikke fått barnehageplass til barnet vårt. Han er allerede veldig negativ til at han må gå hjemme med barnet på dagtid mens jeg er på skole, for han vil jo være minst mulig engasjert... Han skifter jo ikke bleie en gang... Skjønner ingen ting jeg.. Etter at han flyttet inn har han blitt mye værre enn han var da jeg flyttet ut..

Jeg vil det beste for barnet mitt. Og jeg føler at vi kanskje hadde hatt det bedre alene. Men det store problemet mitt er at jeg er 10 uker på vei med nummer 2 :(

Håper nesten på spontanabort, da jeg ikke vil klare å gjennomføre en provosert abort. Men tenker også at siden vi ikke blir en mor-far-og barn familie er det jo iallefall greit at de to barna har hverandre.

Får jo garantert ikke OS igjen heller, og om jeg blir alenemor og fortsatt ikke har barnehageplass til barnet kan jeg ikke starte på skolen, og da får jeg heller ikke stipend.

Og ja, jeg vet jeg har dummet meg skikkelig ut her. Jeg er ansvarlig for dette og er skikkelig sinna på meg selv :( Jeg får mer enn nok kritikk og drittkasting fra meg selv, så det kan dere gjerne spare dere. Men jeg trenger råd!

Fortsetter under...

Flytt fra en ubrukelige mannen! Du vil få os, klart du vil, og du kan klare deg fint alene. Du er jo praktisk talt alene nå bortsett fra at du drasser med deg dauvekt i form av en håpløs kar. Kvitt deg med ham og skap et liv for deg og barna alene.

Du kan klare det!! Lykke til og klem:-)

Dette hadde jeg gjort: Flyttet fra mannen, prøvd å finne en dagmamma om ikke så får mannen ta barnet på dagen, har går jo bare hjemme og driver dank uansett. hva med studentbarnehage? søkt om OS og stipend, bostøtte, bidrag og støtte til barnepass. Bært frem barnet i magen og levd som en lykkelig tobarnsmamma.

Så klart får du OS igjen. du har jo ikke hatt det i 3 år for første barnet enda, og det gjelder fortsatt.

Og når nye barnet kommer, så søker du igjen om OS, og får for 3 nye år fra det barnet blir født.

Så slapp av og ta rette valget her.

Vil NAV virkelig gå med på å gi meg OS igjen da når jeg har fått OS i nesten 1 år frem til for noen måneder siden?

Får håpe jeg finner dagmamma ja. Når jeg først har skoleplass er det kjipt og måtte si den fra meg på grunn av dette :(

HI

Annonse

Du får fortsatt rett på os om han flytter ut nå og nye 3 år for den nye ungen.

Du vil da ha det myr bedre enn nå.

Du kan være hjemme med begge barna i 2 år og så få bhg plass til begge. Begynne på skole få tilskudd på 64% av bhg utgiftene og om utdannelsen tar mer enn 2 år utvidet os.

Hvorfor i all verden vil du beholde en død vekt?

Tenk på deg og barna.

Nå får du to helsøsken, men la det slutte der.

Lykke til videre med to flotte barn OG en utdannelse.

Ja, det vil de. Men dere må til mekling, ha melingsattest og ha ulik adresse i folkeregisteret. Os er en lovlig stønad som alenemødre / alenefedre har krav på og så lenge du er alene med omsorg for barn under 8 år, og ikke overskrider inntektshøyden, så har du krav på os. Det må du ikke bekymre deg over.

Og som alenemor stiller du også godt an til barnehageplass. Ring ALLE barnehagene i din kommune. Jeg gjorde det og fikk plass i barnehage selv om de hadde folk på venteliste. De ble sikkert så lei av masinga mi at de til slutt ga meg en plass, men det lønner seg å stå litt på;)

23:25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...