Gå til innhold

Tfk forskjell på bagen årets og tidlegare modellar?

Anbefalte innlegg

Hei! Nokon som veit om det er store forskjellar her. Er jo litt å spare på å kjøpe brukt bag. Er jo ikkje så lenge ein bruker bagen heller, så freistar meir å legge pengar i vogna og utstyr til den.

Planlegg å kjøpe frå Tyskland og hente i Sverige. Masse å spare!!! Ikkje på tale å kjøpe ny tfk i butikk/nettbutikk her til lands...

Fortsetter under...

LItt usikker på om det nå snakkes om to ulike bagger. Den "gamle" baggen har jeg ikke hørt om at det er noen endringer på. Derimot så kom det jo for en tid siden en bagtype nummer2: Multi x baggen. På denne kan man sette opp ryggen, og til og med vinkle den til en sittedel når babyen blir litt større.

Husk bare på at garantien ikke gjelder i Norge, og du kan glemme å få kjøpt reservedeler osv her uten garaantibevis som er Norsk. Dropp i alle fall Kiddies24, det er mitt råd, desverre etter dyrkjøpt erfaring :-(

Bagen har ikke endret fasong eller fester på mange år, det har kun kommet noen nye farger. Det eneste er at det har kommet ytterligere en type bag, som du kan gjøre om til sittende sete mot deg, men det er kort og kan ikke brukes like lenge som "reklamen" tilsier..

Har også hørt om folk som har slitt veldig med å få tak i eksatr deler om de har kjøpt utenlands. Utrolig dårlig service, spør du meg, men slik er det nå. Jeg vil derimot anbefale deg å kjøpe på Finn. Der ligger det mange relativt nye vogner, og også bagger(både vanlig og multi x) til en mye billigere pris enn i butikken. Og er de kjøpt i Norge, så kan ikke butikken nekte deg å kjøpe ekstra deler på dem, skulle jeg tro. Skulle jeg kjøpt ny TFK idag, hadde jeg nok trålet Finn!

Når det gjelder multix baggen, så likte jeg den godt, da. Kunne ikke bruke den på lagt nær så lenge spom reklamen tilsier, men det var gull verdt å kunne sette opp ryggen littegran allerede fra 4-5 mnd. Bare så lillegutt så litt andre ting enn himmelen;)

Takk for svar, alle saman :)

Eg var veldig gira på multi x bagen, men slo det frå meg etter å ha kikka på den på Barnas hus. Syntest den såg så liten ut, samlikna med quick fix bagen. Mogleg det vart "lurt" litt pga. den flappen som stikk opp nederst (i fotenden) (?).

Men eg slo den i alle fall frå meg. Tenkte at eg kunne skaffe ein slik bag dersom behovet skulle melde seg veldig når barnet blir stort nok for sportsdel. Men er ambivalent da eg hadde Brio Happy til fyrste barn og ho har vore plassert mot meg heilt til nå nyleg. Ho er nå fyllt 3 år og er naturlegvis ikkje så ofte i vogn meir. Men for eit par veker sidan var altså fyrste gongen ho bad om å få sjå andre vegen ;)

Til Tremo: Korleis er eigentleg storleiken på multi x bagen?? Er den litt mindre eller ikkje?? Funkar det greitt med vinterpose, f.eks. easygrow?

Ja, eg har også psyka ut på netthandel via Tyskland (med frakt/henting i Sverige). Fann ei 2011 modell brukt kun 3 veker på finn.no. Var god pris også!!! Så er super-fornøgd!! Men er kun 2011 modellen ikkje facelift modellen. Tippar det kjem ut på eitt :)

Så nå ser eg etter bag... Har ein på handa, men konto er tom fram til lønn... :(

Har ringt med Barnesikring (importør av TRX) her til lands og han eg snakka med påstod at det einaste som har endra seg er nye farger og at bagen i år (2011) er kvit inni.

Så går også der for brukt bag frå finn.no. Planlegg å kjøpe ny madrass (kanskje) dersom ikkje den eg har (til storsyster sin Brio Happy) skulle passe og tole ei runde i maskina...

Burde også stoffet inni vaskast? Eller er det å bli for paranoid?? ;)

Annonse

• 2 uker senere...

Jeg har også bestilt fra Kiddies24 og lurer på det samme. Virker seriøse, og svarer raskt på mail. Også billig fordi om jeg henter i Norge. Fikk tfk vogn, regntrekk, fottrekk og koppholder til 4400kr inkludert alt av avgifter ;)

Oj, jeg har ikke vært her inne på en stund, skjønner jeg.Derfor sent svar;)

Vel, multi x baggen ER mindre enn den vanlige. Vil tro jeg hadde fått plass til odenwaldeposen min i den, men jeg brukte den bare tidlig vår og sommer, så vinterpose var ikke aktuelt. Litt irriterende med sol som kom inn gjennom det plastvinduet nederst, men mini likte det jo også, da. Kunne ligge å se på verden igjennom det;) I tiden med vårpose var det jo ikke noe problem, da, for da ble vinduet dekket av posen.

Selv om den er mindre, og at den slettes ikke kan brukes til barnet er 18 mnd, så tror jeg at jeg ville valgt multi x om jeg skulle fått ny baby. Det som nemlig var veldig bra, var jo at jeg kunne sette opp mini litt(!) i ryggen ganske tidlig, slik at han fikk sett litt mere, og for oss som gikk mye tur, så gjorde dette verden mye behageligere for oss begge to;)

Størrelsen på QuickFix-bagene har ikke endret seg ved den nye modellen. En av de få tingene som har endret seg er skjermen på sportsdelen som er blitt mer avrundet i formen - og dermed noe lunere. Navene på hjulene er også endret til et litt mer robust materiale.

MultiX-bagen er like lang liggende som QuickFix-bagen. Men kan gjøres enda lenger i ryggen ved sittende stilling, - da siden bak blir en forlengelse av selve liggedelen. Den kan altså bli LENGER enn QuickFix-bagen. Noen synes likevel at det er dumt Multi er noe smalere enn Quick.

MultiX er helt fantastisk med tanke på alle variasjonene, og at man får en "sportsdel" der barnet er vendt mot deg.

Når det gjelder Kiddies24 har jeg bare gode erfaringer, og det er mange av mine venner som har handlet der. Spørsmål har de fått besvart hurtig og greit på mail. Kort leveringstid og bare gode skussmål. Jeg vil også gjerne vite hvorfor noen på tråden her anbefaler alle å holde seg borte fre dem. Det er selvsagt alltid noen med dårlige erfaringer uansett hvor man handler, på nett eller i butikk.

Når man kan spare nærmere 3000,- på å kjøpe vogn og tilbehør der enn her hjemme - så er det i allefall ikke tvil om at jeg ville tatt sjansen. Det er uansett et veldig seriøst nettsted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...