Gå til innhold

kunne dere vært sammen med en som var helt politisk uenig med deg selv?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, for jeg diskuterer ikke partier med noen. Kun politikk.

Etter mange år som voksen fikk jeg lirket ut av min far hva han stemmer, så jeg har lært meg at dette er en personlig sak. Jeg vet enda ikke hva min mor stemmer. Og ikke er det viktig heller.

Annonse

Jeg prøvde å være sammen med en som var frp - fordi jeg skulle prøve å gi ham en sjans - og prøve å se forbi de politiske uenighetene våre.

Det varte 4 dager. Han provoserte meg hele tiden:)

selvsagt. Vi prater om mange samfunssrelaterte saker til enhver tid. (er bare nok med hvordna vi syns barnehagen burde driftes og hvilke økonomiske hindringer de står overfor tilenhveeer tid).

Og jeg syns, for å snakke for meg selv, det er sunt at vi har ulike syn på ting. Og vi klarer å diskutere på saklig vis. :)

Jeg ser jo mange fordeler i "hans parti", mens han seeeelvsagt syns jeg stemmer litt ko-ko.

Sant skal sies. Vi har vært sammen i over 10 år. Og den gang prata vi svært lite om politikk på komprimert grunnlag. ;) Da var det låvv-låvv, låvv og sex sex sex som gjaldt ;) haha.

Annonse

Jeg er sammen med en som er helt uenig i alt jeg står for. Utrolig slitsomt og det anbefales ikke. Man trenger utrolig mye respekt og toleranse for hverandre i tillegg til mye humor og kjærlighet. Vi har dessverre ingen av delene.

Ja, men ikke med en som stemmer frp.

Jeg har tre teorier om menn (og kvinner) som stemmer frp:

1. De har ikke satt seg godt nok inn i hva frp står for

2. De er mindre intelligente

3. Både 1 og 2

Jeg har vært sammen med mannen i over 10 år og vært gift i 8 år. Vi er helt politisk uenige. Det er til tider veldig vanskelig siden vi har veldig forskjellig syn på hvordan pengene skal fordeles i Norge. Vi prøver rett og slett å la være å ta de heftigste politiske debattene sammen og klarer som oftest å bare være enige i at vi er helt uenige om hva som er viktigst og hva som bør prioriteres.

På stortingsvalg stemmer jeg Senterpartiet og han FRP. Lokalvalg varierer litt.

Jeg tror det kommer veldig an på hvor engasjert den aktuelle personen var, hva vi var uenige om (noen ting er vanskeligere å svelge enn andre ting) og hvilken politisk tilbøyelighet han hadde.

Jeg trenger jo ikke være sammen med en kopi av meg selv, litt diskusjon er jo helt ok. Men noen grunnverdier er fint å ha felles:)

Det kommer helt an på hvor fundamentalt uenige vi var.,

Det er ikke alt man trenger være enige om, men om det påvirker personligheten til en person så sliter man jo om man er uenige.

Synes det er merkelig hvor mange som har 'piggene ute' mor FRP her.

Men det er vel fordi dere ser for mye NRK og ikke klarer sette dere inn i partipolitikken på selvstendig grunnlag.

Hva med Rødt? 'Halvgale' kommunister hele gjengen. Men de er jo ikke og kommer ikke til å bli noen trussel i noen valgkamp, så de er ikke viktige nok?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...