Gå til innhold

Til dere som jobber i barnehage: Hva er de mest kravstore foreldrene dere har møtt krevd for no? (ment som en humoristisk tråd)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi hadde et foreldrepar som krevde at alle på avdelingen skulle snakke riksmål slik at barnet ikke ble språkforvirret. Det var litt vrient å gjennomføre med en vestfolding, en sunnmøring og en danske som personale :-)

Et annet foreldrepar ringte tre- fire ganger om dagen ( to ganger hver) for å høre hvordan det gikk. Det var liksom greit den første uka, men når det ble et mønster der de ville ha en 10 minutters rapport 4 ganger om dagen så tok det så mye tid fra barna at vi måtte stoppe det.

Jeg har også hatt en mor som ble hysterisk hvis barnet hadde flekker på klærne etter en dag i barnehagen. Det var så ille at det hendte at vi vasket tøyet til barnet og kjørte det i tørketrommelen før moren kom.

Til sist må det vel være de foreldrene ( opptil flere) som jakter på den "perfekte" lengden på formiddagsluren til barnet. slik at det har blitt:" I dag skal han sove 27 minutter."..."27 minutter ble litt lenge, så jeg tror ikke at han skal sove mer enn 26 i dag" ...Som om vi sitter med stoppeklokke og vekker ungene med en kopp isvann i fjeset.

Eller moren som ville ha ullundertøy, to ulldresser, pluss vinterdress og to luer på ungen, for hun var redd hun skulle fryse i noen minusgrader... Off. Hun stod jo der som en tinnsoldat som ikke kunne bevege seg med alt det stoffet på seg!

HOHO...

Krever og krever, men vi har mange som vil ha egne rutiner på barna. Alt fra mat og leggetid...som vi har tid til det! Sender man barn i barnehage må man regne med at alle barna blir behandlet likt til samme tid.

Har hatt noen litt mer spesielle episoder også:

-Ikke ring meg om barnet mitt blir sykt. Jeg har ikke tid til å hente.

- Jeg vil snakke i mobilen med min sønn på 13 mnd hver dag kl.12.

- Mitt barn er mer spesielt enn alle andre barn her inne - derfor skal mitt barn sove inne. Har dere ikke senger sier du, og ikke plass til vogn pga fri rømningsvei. Vel, det er deres problem. Dere får rydde avdelingen for mitt barn skal sove inne. Mitt barn skal bare ikke sove ute.

- Mitt barn skal ikke være ute i regn.

- Mitt barn skal ikke gå turer.

Har jobbet i naturbarnehage og hadde et foreldrepar som ikke ville at deres barn skulle være ute!!!!

Sier seg selv at det er LITT vanskelig å gjennomføre i en slik barnehage. Etterhvert sluttet de å sende med regntøy, lue, votter og vinterdress for at vi skulle holde barnet inne:)

Der var en farlig trapp som vi burde fjerne/utbedre..(Den var helt ok, men detter man på støpt/steintrapp så er det jo hardt... )

Og samme damen puttet barna i bilen, i FRAMSETET UTEN bilbelte!! (Hun skulle ikke så langt....)

Så var det hun som lurte på om vi brukte å vaske hendene til barna, før mat .... og det var FØR hun spørte om noe som helst av pedagogisk opplegg mm....

Vi hadde med barna på telttur til Sognsvann..(hadde aldri turt nå!!) .Barna hadde jo med mye "dill&dall", men så var det en som sendte med oss en flaske vin, som vi kunne kose oss med..... Ehhh, ...(Har vel ikke noe med Krav å gjøre men..)

En som forlangte at lille snuppeluppa på 3 år SKULLE SOVE en halvtime hver dag, (var vel ikke nok å være i senga!).... Må ærlig innrømme at vi løy avogtil, jentungen var absolutt klar for å slutte å sove..

Så var det hun som omtrent krevde at vi skulle spørre hver enkelt av foreldrene om de hadde tatt med hjem matboksen deres, de hadde en Tupperware boks der DEN fargen ikke ennå var kommet i katalogen...Vi lette og hengde opp lapp på ytterdøren.... Og etter noen uker hadde denne moren funnet igjen denne matboksen, HJEMME, med grønt/grått langhåret innhold!!

Annonse

Hadde en mor som ville ha 2 måneders tilvenningstid på barnet sitt. 2 måneder der hun skulle være i barnehagen HELE dagen sammen med barnet og forventet å bli oppvartet. Hun lærte oss hvordan vi skulle skifte på ungen og syntes brødet vi hadde var for dårlig så hun sendte med han hjembakt brød som vi skulle smøre til han til lunsj. Ungen likte ikke brødet, han ville heller ha vårt brød og det hjembakte endte i søpla hver dag.

Det var de som ville at 1-åringen SKULLE drikke av glass... selv om ungen helte ut innholdet støtt..

Samme foreldre som absolutt skulle ha denne 1-åringen tørr. Sitte på do klokka da og da osv.

Og en mor som ble rasende hvis ungen ikke hadde spist hele nista si... (da måtte vi lyve noen ganger)

Ja, også en far som ville at ungene kun skulle få mat laget fra bunnen av..

sikker mange mange fler...

vi hadde en "bæremamme" som mente vi måtte bære barnet hennes (13 mnd) i sjal hver gang han skulle sove, for han kunne ikke sove i vogn eller seng for det var han ikke vant til...

mor som krevde (prøvde å kreve) at vi måtte bytte til skummetmelk da hun ikke ville at jenta hennes skulle bli feit

mor som ønsket at vi skulle ha andakt i barnehagen hver dag på minst en halvtime både for å lære barba lydighet og begynne å pugge bilbelvers.. hun var rasende og melde oss til kommunen for at vi ikke gjorde det, hun mente at når barnehagene er underlagt den kristne formålsparagrafen kunne hun kreve dette.

mor som revde at 4 åringen sov i barnehagen for hun ville han skulle orke være oppe like lenge som henne på kveldene for hun orket ikke styre med legging og han klarte ikke å sovne alene, hum måtte legge seg sammen med han og mente da det var best han sov på dagen så hun slapp å legge seg med han kl 7-8..

mor som mente vi skulle ha spysyk datter inne i bhg og være 1 ansatt på bare henne og holde de andre barna ute fordi hun hadde så viktig jobb

mor som mente vi skulle åpne et kvarter tidligere fordi hun ville være litt tidligere ute på sin jobb..

far som krevde å bli servert kaffe hver morgen han leverte, mente datteren ikke ville være i bhg om ikke han satt seg ned inne å viste at han var trygg på oss voksne..

haha, har maaaaaaaaaaaaaange historier etter mange år i barnehage..

" Mitt barn er mer spesielt enn alle andre barn her inne - derfor skal mitt barn sove inne. Har dere ikke senger sier du, og ikke plass til vogn pga fri rømningsvei. Vel, det er deres problem. Dere får rydde avdelingen for mitt barn skal sove inne. Mitt barn skal bare ikke sove ute."

Jeg er helt for utesoving, og lot jenta mi sove ute i flere minus enn barnehagen gjorde. MEN Jeg hade ikke likt hvis barnehagepersonell skulle bastemem at ALLE skal sove ute UANSETT. Det finnes altså unger med luftveisproblemer som ikke tåler det. Og oen barn begynner jo TIDLIG i bhg. Ikke noe særlig å sove ute midtvinters da...

22.52

Er vel ikke vanskelig å ha litt forskjellig rutiner på barna med hensynt til soving og spising og at noen barn skal sove inne er da også lett å imøtekomme. Hva gjør dere om dere får et barn med alvorlig astma som faktisk må sove inne når det blir kaldt?

Annonse

Hahaha må le av nesten alle fortellingene hoho....

Men som andre har påpekt tidligere, den med foreldre som at barn skal sove inne. Det er en selvfølge at barn skal få sove inne. Dette er en valgmulighet alle barn skal ha i bhg.!!

Vel, er ikke helt enig med dette med soving. Vi er en naturbarnehage med begrenset inneområde i forhold til andre barnehager. Vi setter alle vognene inne ved mange minus, men da gjelder det alle. Dette mener jeg foreldrene må sette seg inn før de søker den aktuelle barnehagen!!

Selvsagt hvis det er et barn med astma e.l kan man imøtekomme, men et barn med astma e.l har kanskje ikke noe i en naturbarnehage å gjøre hvis det ikke kan være ute kaldere enn hva de andre barna kan. I naturbarnehage er man MYE ute uansett vær

Vi hadde et foeldrepar som bestemte at vi skulle feire fødselsdagen til deres datter HVER måned..med kaker,bursdagssang og krone!!

Vi kunne jo ikke le av dem men vi forklarte pent at det ikke gikk med tanke på at vi har 23 andre barn på avd med fødselsdag også.. Var sur en god stund, men gikk seg til etterhvert..

Oj!! Haha og jeg som var redd for å bli oppfattet som spesiell som lurte på om de kunne berense lunsjen til sønnen min med 2 brødskiver. ( Han eier ikke magemål og gulper opp alt om han får for mye. )

Huff, med så mange sære foreldre så er det nok noen barn der ute som ikke har det så lett i oppveksten tenker jeg...

Mye er hysterisk lesing, men enkelte historier her må da være historier om foreldre som mulignes ikke helt egner å være foreldre?

Heiser opp denne tråden!

Var på det teaterstykket i vår som het Foreldremøte. Denne tråden hadde jammen inspirasjon til et Foreldremøte 2 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...