Gå til innhold

Ok, ang prat om FORELDRE i barnehagen-

Anbefalte innlegg

Og du tror at det stopper praten? Du vet at mange ansatte har kontakt utenom arbeidstiden? Det er så latterlig naivt å tro at det ikke forekommer. Det forekommer i svært utbredt grad. Ikke så rarr egentlig, mye sinnsvake foreldre der ute.

Fortsetter under...

Selvfølgelig blir foreldre pratet om, akkurat som ansatte i andre bransjer snakker om sine "kunder". Oftest er det noe positivt, som "de lager alltid så delikate matpakker" eller " de er så hyggelige".

Av og til så faller det nok noen kommentarer i frustrasjon på et møte eller pauserommet, og da dreier det seg som regel om foreldre som har urimelige krav eller som oppfører seg ufint.

Og noen ganger er det morsomme eller pinlige situasjoner som blir videreformidlet.

Barna blir selvfølgelig også pratet om. Er det problemer så tas det på avdelings- eller ledermøter. Er det ros, søte historier, morsomme kommentarer ol, så bli de ofte delt.

Selvfølgelig har man som ansatt også sine favoritter blant både barn og foreldre. Det er helt naturlig. Det blir først et problem man må ta tak i dersom et barn er ingens favoritt.

Jeg har jobbet i flere ulike bransjer gjennom årene, og alle steder snakkes det om kundene/brukerne, både for å lære av, for å blåse ut frustrasjon og for å more. Å tro noe annet er å være naiv.

Kjenner jeg blir irritert over at bhgansatte irriterer seg over oss som trenger å "styre" barnas søvn.. Mine toåringer KAN IKKE sove mer enn 1.5 time fordi da får de ikke sove til kvelden. Og for all del - jeg elsker å være sammen med barna mine, men når jeg har to toåringer og en fireåring som står og hopper og danser klokka 2030 så kjenner jeg at jeg blir oppgitt. Det kan umulig være så vanskelig å vekke barna - jeg klarer det fint selv i helgen. Spesielt når vi på inntakssamtalen ble spurt om når barna skulle sove. Da provoserer det meg å lese på "sovelista" at xx sov fra 11-1400.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...