Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært sykemeldt i 6 uker å blitt innkalt til møte på Nav? Hva skjedde der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm jeg har vært sykemeldt begynnelsen av juli, ikke blitt innkalt til møte? blir man automatisk det?

Skrevet

Som jeg har forstått det, så skal ikke nav være med på første møtet, de får referat tilsendt fra møtet bare. Jeg har vært sykemeldt siden slutten av mai, og følges jevnlig opp av jobben med samtaler med sjefen. Det møtet som skal være innen 6 uker (eller noe sånt?) etter første sykemeldingsdag skal være med deg og sjefen. Min arb.plass er en IA-bedrift, så vi hadde også med en fra "hjelp 24", vet ikke hvordan det er for andre bedrifter... Men fastlege får også mulighet til å være med.

Det møtet man skal ha med nav er det de som skal kalle inn til, og det foregår hos nav. Mener å huske at det skal være innen 6 måneder etter første sykemeldingsdag.

Skrevet

Jeg var sykmeldt siste 3-4 mnd sist gang, men var aldri på noe møte med nav. Var på oppfølgingssamtale med sjefen min bare. Det skal jeg denne gangen også(når sykmeldinga går ut/skal fornyes), men nå har jeg bare vært sykmeldt en uke enda da. Jobber også i en IA-bedrift.

Skrevet

Jeg tror det ofte gjøres unntak for dialogmøter (møter med NAV) når sykdommen er svangerskapsrelatert fordi sykefraværet uansett er tidsbegrenset. Formålet med dialogmøtene er å hindre at folk faller utenfor arbeidslivet i lang tid, men det vil jo vi som gravide uansett gjøre... Men ellers så stemmer det de andre har sagt her, at arbeidsgiver er ansvarlig for å avholde de første møtene med den som er sykemeldt og så kobles NAV inn når du har vært sykemeldt i 26 uker.

Skrevet

Takk for svar :) Vært på møte med jobben alt. Men hørt endel om det med Nav, men da er det bare å vente å se :)

Skrevet

Hei !

Jeg har vært sykemeldt i 6 uker nå, pga svangerskapskvalme. Måtte på et dialogmøte med jobben etter 4 uker. Nytt møter er etter 8uker. Da kan sykemelder være med - dersom det anses som hensiktsmessig, du bestemmer selv ! Nav får tilsendt kopi av disse oppfølgingssamtalene. De innkaller først til møte etter 26 uker, som tidl. skrevet her.

Disse reglene er nye fra 1.juli 2011.

God bedring ;-)

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt lenge nå. Siden mai.

Tidlig i aug ville sjefen ha et møte, men jeg ville ha med legen min siden jeg har et veldig dårlig forhold til sjefen min fra før. Jeg fikk ordnet time tidlig i sep og ga den beskjen til sjefen min. Det likte ho veldig dårlig at det var så lang ventekø, så ho ville være med når jeg skulle på kontroll eller vanlig legesjekk, men det nektet selvfølgelig legen min.:) Kort og greit endte det hele med at sjefen aldri dukket opp til dette møte, og da fikk jeg høre at ho kunne få en type bot av NAV? Noen som vet noe om det?

Skrevet

Nye regler fra 1 juli. Etter 6 uker sykemeldt, så skal man ha et møte med jobben og legen din. Det går ut på om hva du kan gjøre, hvor lenge du ser deg selv sykemeldt, om det er forhold på jobben som gjør at du er syk osv. Og dette referatet skal sendes til Nav. Etter så så mange uker etter det skal man i møte med Nav.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...