Gå til innhold

Barnefar dro fra 2 åringen sin midt i bursdagsselskapet for å dra på fest. Er så sint og lei meg.

Anbefalte innlegg

Hadde stått på lenge for å få til alt, bake alt, lage ferdig middag. Vi inviterte familien på begge sider og var langt over 20 stykker også drar han midt i selskapet, selskapet til sønnen sin. Hva foregår i hodet hans. Vi har to barn sammen.

Fortsetter under...

Det var hans forslag at vi skulle feire sammen med begge familiene selv om vi ikke er sammen også er dette takken jeg får for å he stelt i stand til alt. Ja, ja, vi andre hadde det nå i hvertfall koselig.

Huff så trist... ikke alle som skjønner viktigheten av å prioritere rett. Har dessverre en sånn xmann selv som forrige helg valgte å gå på fotballkamp fremfor å hente barna sine på den dagen vi skulle "bytte" og dermed fikk en dag mindre samvær med dem. jaja...

Du er da der? Og alle andre gjestene?

Tror du ungen la merke til det? Eller er det ditt arbeid og dine følelser som skal bli tatt hensyn til?

Regner rett og slett med at dere ikke er sammen. Og jeg har en far som driter fullstendig i sine 2 barn her. Og aldri om jeg hadde klaget sånn over så lite som å gå fra et selskap hvor en egentlig ikke føler seg helt velkommen fra starten av.

Ditt arbeid var vel ikke bare for barnefar siden dere har hatt 20 gjester?

Vent ingenting av menn, for de er bare menn. Du vil få det bedre om du ikke forventer noe som helst.

Annonse

Er du helt rar anonym 21:46

Det var hans forslag, vi hadde hele hans familie her og han bare stikker herfra pga en lusen fest. Sier hade til barna som så klart blir lei seg og spør hvorfor pappa skal gå før de andre, bursdagsbarnet gråt. Hvorfor i all verden føler han seg ikke velkommen her når det er like mange fra hans familie som fra min og vi kjenner hverandre meget godt(familiene) og har en flott tone. Det var ingenting som skulle tilsi at han følte seg ubekvem, OM han så gjorde, så holder man ut til selskapet er slutt, er ikke hver dag barnet ditt har bursdag. Såpass må man kunne forvente av en voksen mann.

HI

Helt enig HI. Det bør man kunne forvente, det er det minste. Skjønner godt at du er skuffet.

Anonym over her høres jo helt koko ut og for ikke å glemme meget bitter. God bedring :)

Forventinger skuffer bare deg selv, om det ikke er forventinger du har til deg selv......

Hva andre velger å gjøre, må bare bli deres sak. Voksen mann eller ikke, du kan faktisk ikke kreve. Sårt å si det, men så lenge dere ikke er sammen, kan han love og lyve så mye han vil. Det går ikke ut over noen, slik han ser det. Det er du som tar barnets gråt og alt de negative.

Så bare ikke forvent selv med lovnader. Far hadde lyst til noe annet gøy, og der finnes ikke en lov i verden som hindrer han. Og fortsatt har han alle retter til samvær og alt han vil og lyster.

Sånn er det å ha hovedomsorgen for barn, kjære HI. Slutt å planlegg med en som ser ut til å ville behage alle. Han bryter lovnader uansett.

Desverre finnes det slike fedre :(

Barnefar her sa han ville bli med på vårt barns første skoledag. Han var der i 20 min(det varte i 2 timer), ikke gadd han å være med inn i klasserommet en gang. Barnet ble veldig lei seg og skuffet, og sa "skulle tatt med ¤¤¤¤(min samboer) for han hadde vært her hele tiden. Min samboer ville gjerne bli med men vi fant ut at han droppet det siden barnefar sa han ville være der.

Men jeg er ikke overrasket, han blir dummere og dummere for hvert år. Er bare snakk om tid før barnet forstår hvor dust faren er. Lurer på hvor mange år til jeg kan dekke over for han. Eller om når jeg skal begynne å være ærlig med barnet.

Så jeg skjønner veldig godt at du er skuffet. Her kom ikke far i sitt barns 1-års dag en gang, hele familien hans kom, men han backet ut i siste lita. Kan jo legge til at hun er hos han annenhver helg, så er rart at han oppfører seg sånn.

Bitter dame du anonym etellerannet? "Ikke forvent noe av menn"? Hjelpes..!

Til HI,

Jeg e helt enig med deg, jeg hadde vært rasende. Han får sikkert høre det fra sin side av familien, får vi håpe i hvert fall. Det var tvers gjennom egoistisk og umodent, dessverre er det lite du får gjort med det..

Forstår bare ikke hva som går igjennom hodet hans, hvordan han legitimerer dette valget ovenfor seg selv. Får vel bare slutte å ha noen forventninger og heller blir gledelig overrasket om han en gang begynner å oppføre seg ordentlig. Er også som anonym over her, bekymret for hvor lenge jeg skal dekke over hans tabber og når de evt kommer til å skjønne hvilken dust han til tider er. Ja, ja tiden vil vise!

HI

Annonse

Lover? Hva snakker du om? Her har to voksne mennesker invitert til selskap for et felles barn, hans og hennes familie, og den ene verten forsvinner fordi han skal på fest? I hvilken verden er dette normalt?

I denne sammenhengen er det ikke snakk om far til barnet men en medvert. Men det er greit, du. Slik er han å arrangere med. Du har mange arrangementer foran deg for ditt barn.

Neste gang vi snakkes ville jeg forklart at dette ikke kom til å skje igjen. Dersom han er invitert gjest gjør han hva fanden han vil, men er han vert for selskapet (med egne gjester f.eks) så er han med fra begynnelse til slutt, dvs forberedelser og rydding, så kan han velge: Feire eget selskap eller sammen med deg.

At mødre sitter som takknemlige høns fro at far gidder å stikke innm å si hei syns jeg er en uting. La han være medvert eller inviter ham i selskap. Han kan selv velge hvilken rolle han vil ha!

ehehehehe... 22:17, hvordan har du tenkt å *"tvinge"? Du har ikke noe å komme med, selv hvor mye andre lover i forkant. Sånn er det virkelige liv.

Så da lærer en å gjøre det selv, og da slipper en også å bli skuffet ;)

Og spør barnefar her om jeg er en takknemlig høne. Du vil få høre at jeg er heksa fra det rene helvete ;) hahahaha.... Idioter finner en overalt, også i de en en gang valge som far til sitt avkom.

Takk 22: 17

Dette var noe vi bestemte sammen så han var like mye med på det som meg, bortsett fra at jeg stelte i stand alt, nei vent, han kjøpte med noen pølsepakker, stemmer det....

Kjipt og dårlig gjort, men skjønner ikke hvorfor du tar sånn på vei... Er vel en grunn til at dere gikk fra hverandre også tenker jeg...

Hvordan gikk det med barnet da faren dro da? Mine hadde i hvert fall blitt veldig skuffet! Eller dvs min samboer ville ikke valgt bort bursdagsfeiringen til guttene sine.

Men nå er det slik at det er bare deg selv du kontrollerer, HI. Det er vel godt for deg å ikke være sammen med denne fyren? Håper nå at det ble en ellers flott feiring. Neste år får han ta ansvaret for festen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...