Gå til innhold

Uten kjøkken i 2 uker.. hvordan overleve...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bytte kjøkken og har tre kids.. gulp... brødskiver til middag i 2 uker eller har der noen andre tips... Blir vel macdonalds en dag også tenker jeg...

Fortsetter under...

Skrevet

Kjøp en hybelkomfyr, sånn to kokeplater du kan plugge inn hvor som helst og lett stue unna.

Gjest Kira 1+1 underveis ♥
Skrevet

Velkommen til mitt liv!

Vi går nå inn i 2.uken uten kjøkken, og må innrømme at det er ganske stusselige middager her i huset nå. Men et lite tips er grilling. Mannen står ute og griller i all slags vær fortiden, naboene må snart begynne å lure;)

I tillegg er det smart å bruke papp og plastikk, slik at man slipper oppvasken. Det er jo ikke så lett når man ikke har vann på kjøkkenet;)

Forresten, hvis du har vannkoker kan du koke opp vann til rett i koppen suppe og ha ferskt brød ved siden av. Du kan også koke opp vann og helle det på en termos eller i en kjele, slik at du får varmet pølser.

Lykke til med oppussing, gleder meg selv utrolig til nytt kjøkken;)

Skrevet

MIcrobølgeovn er smart, sammen med Fjordland.

Har du ikea i nærheten? Genialt billig og ganske god mat.

Ha en hybelkomfyr eller enkel kokeplate (mange som har, så du kan sikkert evt låne en), koke suppe, varme baguetter osv.

Forlenge grillsesongen

Lage mat sammen med andre, invitere seg på middag til foreldre eller svigers...

Mange muligheter:))

Skrevet

Jepp jeg har micro og ikea i nærheten. smart, vi kan spise kjøttbullor på ikea, det digger jo barna. og grill... får bli litt grillmat på papp-bestikk. Håper det ikke regner og regner... hehe. men nytt kjøkken skal bli fantastisk så får bare holde ut.

takk for tips :-)

Annonse

Skrevet

Ingen problem. Var uten kjøkken 4 uker i fjor vinter.

Har du mikroovn og grill? Da er du reddet.

Du kan kjøpe, karbonader, kjøttkaker, kjøttboller osv. varmes på grillen eller i mikroen.

ferdiglaget grøt (mikro)

pølser. (legges i gryte og kokende vann helles over, (vannkoker))

potetmos. Vann kokes opp og lages etter pakningen

hurtig ris. blandes med vann. Varmes i mikro

taco!! Ferdig stekt tacokjøttdeig (kjøpes på butikken) tacoskjell i miko. ferdig kuttet salat.

Hamburger på grillen

nygrillet kylling med potetsalat

Skrevet

No problem

Det finnes faktisk kokebøker og brosjyrer om hvordan man kan lage god micromat fra bunnen av. Koke poteter og kylling osv.

2 uker er ikke så lenge, man klarer det ved litt fjordland og annen micromat, litt bestillingsmat, litt restaurantbesøk, litt grilling, og litt brødskiver med ekstra godt pålegg på til middag evt toast, grove vafler/middagsvafler og annet.

En del matbutikker selger også fiskekaker, ferdig grillet kylling og annet. Ferdig grillet kylling, loff med kremost og salat til er superdigg. Evt potetsalat også.

Kok sånne ferske pastaputer med ost eller kjøtt inni i micro eller vannkoker og hell over en boks med dolmio pastasaus. NAM!

engangsservise er et must!

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/tilberedningsmetode-2.php?id=64

http://www.matoppskrift.no/sider/artikkel228.asp

Skrevet

Lag opp middager i forveien. Legg dem i fryseren. Varme i microen.

Skrevet

Masse mat som kan lages ferdig og fryses da... Kjøttsaus til spaghetti, kjøttkaker, saus, kotletter kan stekes klare, fisk kan grilles, grønnsaker kokes/stekes i folie på grillen. Sjekk blandt venner og familie om ingen har en løs kokeplate å låne dere i tiden, ellers koster de faktisk ikke så mye å kjøpe.. Papptallerker er ok, men ordentlig bestikk er greit å bruke, skylles lett opp i en balje. McDonalds en dag i uka og IKEA i nærheten, da har du fire dager dekket ;-) Finnes jo "grei" boksemat å kjøpe også, og Fjordland hvis du ikke har dårlig økonomi ;-)

Skrevet

Vi rev faktisk ut kjøkkenet forrige vinter, og var uten kjøkkenet i flere måneder. Løste det slik at vi brukte et rom (som vi også skulle pusse opp) og satt inn den gamle komfyren der, noen av skapene og litt av benken. Hadde jo ikke vann der, men det funka fint i noen måneder det ;-) Lykken er et nyoppusset kjøkken!

Skrevet

Hadde microen i stua og levde på fjorland og ferdigmat til middag i 3 uker... urk.. ble lei, men hadde ikke noe valg. Jeg kunne bruke kjøleskapet mitt da, men det var alt.(måtte bytte rør på kjøkkenet så fikk ikke brukt det til å lage mat)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...