Lene~mor til tre Skrevet 3. september 2011 #1 Skrevet 3. september 2011 hvor ofte er det egentlig nødvendig å veie de små? Helsesøster sier jeg kan komme å veie når jeg ønsker det selv så vi har ikke noen spesiell avtale på det så da lurer jeg på hvor ofte det er vanlig å veie ? Lillemor er nå 18 dager gammel å jeg har veid henne to ganger hittil
Gjest Madolyn Skrevet 3. september 2011 #2 Skrevet 3. september 2011 Så lenge hun spiser bra og har 6-8 våter bleier per døgn så er det ikke viktig å veie babyen så ofte. Dersom du mistenker at du ikke har nok melk og at hun er sulten, så kan det være kjekt å veie for å se om hun går tilstrekkelig opp i vekt. Selv veier vi vår 4,5 mnd gamle gutt 1-2 ggr pr mnd fremdeles, da gutten går opp altfor fort i vekt, men vennene våre veier ikke babyene sine oftere enn når de er på kontroller.
Frøken Tussi Skrevet 3. september 2011 #3 Skrevet 3. september 2011 Pga lav og variabel vektoppgang har jeg vært å veid han ofte i perioder, dvs en gang i uken. Ellers har det vært intervaller på hver 14 dag. Det lengste jeg har ventet mellom to målinger er 3 uker. Gleder meg til han blir mer stabil når det gjelder spisingen, slik at vi slipper å veie så ofte. På en annen måte så er det betryggende å veie ofte slik at jeg får bekreftet at han (forhåpentligvis) får i seg nok mat.
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 3. september 2011 #4 Skrevet 3. september 2011 Vi veide veldig ofte i starten, men dette fordi han var prematurfødt 3 mnd. før tiden. Synes det var greit med en del veiinger for å se om han fikk i seg nok. Var nok mest for og berolige mor altså....hehe:) Vi følges litt opp av fysio, så vi er på helsestasjon hver 3. uke. og når vi er der så kaster jeg han opp på vekten for å se, dette er nok mest for min egen del og sinnsro:) Så det kan jo være greit sånn i starten når du er ute og går, og bare stikke innom helsestasjon og veie, da har du noe å gå ut fra:)
Anonym bruker Skrevet 4. september 2011 #5 Skrevet 4. september 2011 Veide han kun på kontroller jeg. Merket jo at han spiste godt og da er det jo automatisk vektoppgang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå