Gå til innhold

Hvor ofte veier dere babyene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor ofte er det egentlig nødvendig å veie de små?

Helsesøster sier jeg kan komme å veie når jeg ønsker det selv så vi har ikke noen spesiell avtale på det så da lurer jeg på hvor ofte det er vanlig å veie ? Lillemor er nå 18 dager gammel å jeg har veid henne to ganger hittil ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge hun spiser bra og har 6-8 våter bleier per døgn så er det ikke viktig å veie babyen så ofte. Dersom du mistenker at du ikke har nok melk og at hun er sulten, så kan det være kjekt å veie for å se om hun går tilstrekkelig opp i vekt.

Selv veier vi vår 4,5 mnd gamle gutt 1-2 ggr pr mnd fremdeles, da gutten går opp altfor fort i vekt, men vennene våre veier ikke babyene sine oftere enn når de er på kontroller.

Skrevet

Pga lav og variabel vektoppgang har jeg vært å veid han ofte i perioder, dvs en gang i uken. Ellers har det vært intervaller på hver 14 dag. Det lengste jeg har ventet mellom to målinger er 3 uker. Gleder meg til han blir mer stabil når det gjelder spisingen, slik at vi slipper å veie så ofte. På en annen måte så er det betryggende å veie ofte slik at jeg får bekreftet at han (forhåpentligvis) får i seg nok mat.

Skrevet

Vi veide veldig ofte i starten, men dette fordi han var prematurfødt 3 mnd. før tiden. Synes det var greit med en del veiinger for å se om han fikk i seg nok. Var nok mest for og berolige mor altså....hehe:)

Vi følges litt opp av fysio, så vi er på helsestasjon hver 3. uke. og når vi er der så kaster jeg han opp på vekten for å se, dette er nok mest for min egen del og sinnsro:)

Så det kan jo være greit sånn i starten når du er ute og går, og bare stikke innom helsestasjon og veie, da har du noe å gå ut fra:)

Skrevet

Veide han kun på kontroller jeg. Merket jo at han spiste godt og da er det jo automatisk vektoppgang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...