Gå til innhold

hvordan vet dere at dere har åpning??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg la ut et innlegg for litt siden ang åpning og modning, og hvordan dere fikk greie på dette...

jeg var hos jordmor på tirdag, og fortalte at jeg prøvde ut modningsakupentur, og lurte på om det var mulig å finne ut om de kunne finne ut om det hadde noe virkning (ihåp om at hun tok hintet, og sjekket dette) da svarte hun at "nei, det er ikke noe de kunne finne ut"

syns dette var litt rart jeg, men jeg spurte ikke noe mer, siden hun var så bestemt i sitt svar..

er dette noe de kun sjekker på sykehus, eller kan faktisk jordmor på helsestasjonen sjekke dette??

jeg har termin på tirsdag, og er jo veldig nyskjerrig på om det snart skjer noe der nede..

har myyyye nedpress, og vondt ved blæreområdet, og det kjennes ofte når jeg er oppe å går, han han nesten skal titte ut :/ har mye kynnere også..

så jeg lurer veldig på om noen har noe erfaring rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk kontrollert dette da jeg var hos JM på helsestasjon. Hun spurte om jeg ønsket å sjekke det men at jeg ikke var nødt. Ble også sjekket og strippet på sykehuset da jeg var på UL der. Noen er litt skeptiske til å sjekke pga infeksjonsfare.

Har også mye nedpress slik som deg og det har blitt mer etter at jeg ble strippet. Etter strippingen gikk slimproppen bl.a. så jeg tror noe er på gang :)

Jeg går også til modningsakupunktur og etter 2 ganger sank magen og jeg hadde 0,5cm åpning hos JM. Litt usikker på om det er selve akupunkturen eller kun meg, men akupunkturen har iallfall hjulpet meg med smerter i rygg/bekken, halsbrann og trøtthet, så absolutt ikke forgjeves!

Skrevet

Jeg fikk tilbud om sjekk i uke 39 om jeg ønsket, dette svangerskapet. Men med første mann ville hun ikke sjekke, før jeg fortalte om slp. Da var det en annen tone. Dette er jm ved helsestasjonen, å samme dama.

Skrevet

jeg syns liksom svaret til JM var litt merkelig "nei, det er ikke noe vi får sjekket" :/ men skal tilbake på mandag, så skal spørre igjen da..

slimproppen har jeg ikke sett noe til, så tror ikke den har gått, uten å si noe med sikkerhet..

jeg syns ikke modningsakupenturen har hjulpet på noe, derfor jeg er litt spent på om jeg er moden eller ikke.. hvis ikke så var det 800kr rett i dass (var der 2 ganger) skulle egentlig tilbake på mandag, men siden jeg ikke har følt noe effekt, føler jeg at det bare blir enda 400kr bortkastet, så avbstilte den timen..

jeg ser liksom at det er så mange som skriver "jeg er moden, jeg har --cm åpning" ol.. JEG VIL OGSÅ VITE DET!!!! :P hehe..

litt utålmodig, og vil ha ut denne lille leieboeren snart :P hehe.. og har en liten magefølelse på at jeg har litt åpning eller noe...

Skrevet

hva fortalte du om slp?? at den var gått?? for tror ikke min har gått.. verken sett eller merket noe ihvertfall :/

Skrevet

Hehe... ikke jeg, men samboer lurte på om det hadde noe å si om slp hadde gått. Det var da jeg fikk tilbud om sjekk. Jeg var i uke 39+ da.

Skrevet

Men spør mer direkte ved neste kontroll, jeg vet det er flaut førstegang. Men spørr rett ut om hu kan sjekke om du er moden, å fortell om nedpress, stikking og masse kynnere.

Skrevet

er det normalt at den ikke har gått ennå?? har liksom 3 dager til termin, og hører jo fra fler at den gikk fler uker før termin..

når gikk din??

Skrevet

tenkte jeg skulle gjøre det.. bare spørre rett ut om hun kan sjekke det ut..! med tanke på at det er dagen før termin, så håper jeg hun skjønner at jeg vil finne ut om noe snart er igang :) men hun er av den litt eldre genrasjon, og virker litt sær.. men vi får se ;)

Skrevet

7 dager før termin, og jeg fødte 2dager før term. Å nei det er ikke unormalt att du ikke har "sett" noe til den. Er ganske vanlig, den kan gå når du ligger med 8cm åpning, eller visst vannet går... kan sjke når som helst, ingen fasit :o)

Skrevet

åååå, så teit :P hehe.. venter skikkelig på den :P sjekker papiret og trusa hver gang jeg har vært på do :P haha.. er litt utålmodig kjenner jeg.. vil virkelig at enten vannet skal gå, riene skal starte eller noe som helst som har med fødsel i det heletatt skal skje :P hehe..

Skrevet

Purple88*prins*06.09.11* her er det bare å slappe av, du merker den hvis den kommer!! fikk den selv på papiret for et par dager siden, hadde ikke tenkt særlig på den igrunn.. men det trenger jo ikke bety så mye -flere ser den opptil uker fød det skjer noe.

Vi ønsker oss vannavgang;P slitsomt å være så i tvil, sitter her å lurer;)

Skrevet

vannavgang, rier, give me something :P hehe.. sitter nå med litt mensmurringer, men thats all :/

ja er kjedelig å bare vente, uten å vite noe.. når har du termin mamma08*spire*FØDEKLAR??

Skrevet

Modningsakupunktur eller fødselsforberedende akupunktur kan man ikke sjekke om virker, fordi den skal hjelpe kroppen slik at selve fødselen blir lettere og kortere. Den skal ikke sette i gang selve åpningen, det er det i så fall igangsettingsakupunktur som gjør. Derfor får de ikke direkte sjekket effekten av modnings/fødselsforberedende akupunktur. Når det er sagt, kan jo jordmor sjekke modning, så vi får håpe hun vil sjekke det for deg.

Da jeg fikk min forrige, så jeg ikke verken slimpropp og andre tegn på nært forestående fødsel før jeg fikk rier. Sånn sett vet jeg fortsatt ikke hvordan slimproppen ser ut og fostervannet gikk ikke før like før frøkna skulle presses ut. Så det trenger ikke å være dårlige nyheter at man ikke har sett blod, slimpropp eller fostervann... :-)

Lykke til med fødsel, jenter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...