Gå til innhold

Hvor ofte er mennene dere på gutteturer?

Anbefalte innlegg

Her er det 2 ganger i året.

Hver vår og høst.

Jeg har alltid vært imot slike turer men nå skal jeg på hyttetur med jentene og gleder meg vilt til koselig frihelg.

I vår var jeg også alene 3 dager i London. Deilig med fritid.

For oss har det tatt tid å bygge opp tillit nok til å ha slike frihelger men jo lengre man kjenner hverandre jo bedre blir det.

Greit eller ugreit?

Fortsetter under...

Aldri. Gjelder for oss begge egentlig, altså jeg er ikke på jenteturer heller. Vi er begge sosial med venner ellers altså, men reiser ikke bort med dem. Her er vi helt enige om at skal det først reises, så vil vi reise sammen.

Men jeg synes det er helt greit at andre gjør det, og det kan være at jeg en gang i framtiden når barna blir eldre får lyst til det selv, og mannen får lyst, men akkurat nå er det ikke slik.

Ingen hittil i forholdet, men har ikke hatt noe motstand mot det om det skulle bli aktuelt, men må si jeg er litt mer betenkt etter min vennine ko hjem fra jentetur med tre andre jenter og alle hadde rota med gifte gutter på guttetur..så..hmmm.. :)

Vi har hytte, så det blir mange jente- og gutteturer dit. Dessuten pleier venninnegjengen min å ta en weekendtur, men guttene våre drar til England og ser fotball. Vi har tre barn og vi elsker våre "frihelger". :)

Annonse

Aldri.. Han jobber på båt, og er borte fra oss halve året, så det siste han vil er å reise bort uten oss når han har fri(han var forresten 3 dager på guttefirketur sammen med en kompis for et par år siden, men han har ikke gjentatt det, så da var det vel ikke så mye stas antar jeg)! :)

Jeg derimot, reiser minst en gang i året på avslutningstur med teaterlaget jeg er med i, fredag til søndag! Det er knallmorsomt! :)

Vi har bodd sammen og vært gift i 4 år, og det er vel 2 helger hvor han har vært på tur. Og de 2 helgene har jeg unnet ham! Den første gangen var jeg 7,5 mnd på vei med første barnet vårt, og neste gang var vel barnet 1 år.

Jeg har ikke hatt noen sånn frihelg.

et par ganger i året her også, en fast gjeng som drar på golftur sammen hvert år, og en utenlandstur med bestekompisen. Selv prøve jeg å få til en jentetur en gang i året til utlandet også blir det en hyttetur på vinteren. Jeg syns også det er deilig med disse turene, og de har vi hatt siden vi ble sammen for 15 år siden. Tror det er viktig å unna hverandre litt "fri" og andre impulser. I tillegg har vi begge noen jobbturer ila året. Han flere kortere turer og jeg to lange (5 dager og 1 uke). Når vi har ledige helger liker vi best å reise på hytta med barna, så har ikke blitt så mange aleneturer bare vi to... Lettere å reise bort bare en av oss så en er hjemme med barna. Men det står på ønskelisten.. hehe

Annonse

Samboeren min er aldri på gutteturer.

Han har ikke behov for det, han liker best å være med familien sin i helgene noe jeg synes er riktig!:)

Hadde reagert kraftig hvis min samboer skulle dratt på guttetur 2-3 ganger i året!!

Det eneste han er med på av og til er en fest.

:)

En gang eller to i året? Han bare jobber og er sammen med oss, er aldri ute og gjør nesten ingenting bare for seg selv, så jeg unner ham av hele mitt hjerte de fristundene! Selv drar jeg på jentetur en gang i året. Kunne da ikke falle meg inn å rote med noen andre bare fordi jeg og venninnene mine er keene på litt shopping og bra uteliv...?

Det har vært veldig vanskelig og en kronglete vei å gå.

Mye har vært pga meg men jeg har vært åpen om dette hele tiden. Resultatet ble at han selv ble mer åpen om ting han gjorde, fortalte meg mer om guttene og verdiene vennene har.

Jeg bestemte meg også en dag for at jeg måtte fokusere på det positive vi har i stedet for å gå rundt å frykte å bli alene. Den dagen frykten tar overhånd så er det vanskelig å finne tilbake.

Nå tenker jeg om han vil reise fra meg så må han jo bare gjøre det.

Det er godt å savne hverandre litt også innimellom og få nye impulesr og erfaringer som man kan fortelle hverandre om.

Hvis turene skjer på ærlige premisser og alle avtaler overholdes så vil tilliten bygges opp og man stoler etterhvert på den andre.

Denne helga er han igjen borte og jeg har faktsik ikke ringt han ennå;) Han ringte meg i ste og sa han hadde det helt fantastisk.

Jeg unner han det.

Om noen uker skal jeg reise :)

Det hender han drar på gutte tur og jeg på jente tur det synes jeg bare er koselig!!

Det har ingen ting med at vi heller vil være med venner men det er veldig godt å være på jente tur eller for han gutte tur og kose seg skravle med venner sove lenge og bare være "egoistisk" en helg. Det er snakk om helger for oss, hytte turer som oftest. De er en gutte gjeng som har snakket om fotball tur til England en stund nå, og jeg håper for dem at de får det til snart. Det er jo så utrolig deilig når han kommer hjem også ;0)

Jeg har et kriterie til han når han drar på hytte tur og det er at han tar med hundene, jeg orker ikke være alene med barn og hunder he he :0)

Ellers er vår mening at vi har godt av å kjenne på hvor mye vi savner hverandre når vi er borte fra hverandre <3<3<3 og vi har et utrolig bra forhold og elsker hverandre mer og mer for hver dag<3<3<3 min drømme mann ;0)

Men jeg tror ikke det er et spørsmål om å tilate, det er på om dere er trygge på hverandre og hvor trygg man er på seg selv!!

En ting som er viktig i vårt forhold er at jeg ikke nekter han noe og han nekter ikke meg noe, vi er voksne og vet hva som er rett og galt og hvordan vi kan gjøre den andre lykkelig!! så hvis jeg og venniner planlegger tur eller han og kompiser er det ikke snakk om å gi hverandre tilatelse til å dra, men vi sjekker at ikke det er planlagt andre ting den helgen.... Jeg får fnatt når noen skriver dette hadde aldri jeg tilatt min mann, det er mannen din det er snakk om, ikke barna dine....

Men helt klart dette er MINE meninger jeg forventer ikke at andre skal tenke som meg!!! og det er bra vi er forskjellige :0)

Det viktigste er at man som partnere er enige om hvordan dere ønsker å ha det :0)

Hmm jeg elsker mannen min og barna mine, men må også innrømme at jeg gleder meg som bare det til venninneturene, enten til fjells eller til New York som er neste destinasjon (reiser i april :-). Da kan vi shoppe (uten at noen syns det er kjedelig å se på den 5. leppestiften...), spise laaange luncher, drikke rosevin, se på gutta (bare se, ikke røre!!), fnise og mimre om glansdagene på byen. Helt toppen! Kommer hjem med masse overskudd, gaver til mann og barn og enda mer kjærlighet til mannen min, som jeg har savnet.

Jeg syns det høre ut som et litt kjedelig liv jeg da... å være sammen hele tiden og ikke gjøre andre ting enn å jobbe og være sammen med familien... Men nå har jeg en stor lidenskap for å reise da, elsker det. Sammen med mann, familie, venner eller også i jobbsammenheng.

Nei nyt livet sier nå jeg, og unn hverandre opplevelser både sammen og hver for seg.

Jeg har aldri tenkt tanken en gang på at mannen min drar på guttetur for å være utro. Stort sett dreier det seg om sportsturer med gutta (fotballturer til UK eller golfturer til sære avsidsliggend golfsteder) eller hytteturer på fjellet hvor de sitter inne på hytta og drikker øl og skryter. Det er heller ikke det som er i fokus når jeg er på jentetur. Dreier seg mer om shopping og slarving. Jeg tror det er viktig å unne hverandre dette, jeg.

Og jeg stusser også over ordet "tillater". Det er jo snakk om voksne mennesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...