Gå til innhold

Utskrapning eller tabletter?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fikk påvist MA:( tror hjerte sluttet å slå mellom uke 7 og 8.

Velger man selv metode for å bli kvitt fostersekk og rester eller er det legen som bestemmer dette?

Hva er best for kroppen, vil denne komme seg kjappere med en av metodene?

Er tabletter en vond metode? Har hørt det er like ille som en fødsel?

Jeg har et barn og det frister lite å spise piller for å ligge å ha fødselsmerter hjemme på sofaen....

Kjenner en som hadde 4 MA og fikk utskapning hver gang.

Fortsetter under...

Så kjedelig for dere å oppleve en MA.... tiden i svangerskap er kronglete og som en berg og dalbane..... Men når man sitter med barnet i armene var det verdt alt....

Jeg har selv hatt 2 ma.... en i uke 12 og en i uke 9..... Med min første fikk jeg først tabletter.... men d var ingenting som skjedde.... så jeg fikk være på sjukehuset over natten.... men jeg hadde bare vanlig mens smerter...... hele tiden! Du får jo også med deg resept på smertestillende også. Men jeg ble veldig svimmel når det endelig kom igang.... mistet masse blod.... så jeg var glad jeg var på sjukehuset. men da jeg skulle på sjekk 2 uker etterpå var det rester igjen og jeg måtte ta utskraping alikevel...Ble jo da kjempeskuffet...

Da jeg var i uke 9 var det snakk om tabletter da også men de hadde mistanke om graviditet utenfor livmoren så da ble det utskraping ......

Alt i alt skulle det sjedd igjen vet jeg ikke helt......tar du utskraping er du ferdig når det er over..... mens med tablettene er det mye mer blødninger etterpå og så vet du ikke om alt er ute før du er på etter sjekk..... Med min første utskraping måtte jeg vente fra 9 til 18 før jeg fikk komme inn pga de tar slike operasjoner bare imellom syns det var ganske slitsomt....

Men hadde nok valgt utskarping- har også komt raskt igang med syklusen etterpå....

Ser det er noen dager siden du skrev dette innlegget så du har muligens allerede tatt valget ;-)

Takk for svar! Jeg var hos legen i dag og han skulle gi meg noen dager siden blødningen hadde blitt sterkere.

Jeg sa jeg ønsket utskrapning og skulle legges Inn fredag morgen på sykehuset!

I skrivende stund. Kl er 04.30 og jeg våknet av at "vannet" gikk!

Blødde så ufattelig voldsomt så rakk ikke fram til wc. Nå er det ganske grusomt rundt omkring her:((

Har mens smerter men ikke verre en at jeg tok en tablett paracet.

Har født tidligere og etter fødsel mistet jeg de normale mens smertene jeg hadde før fødsel. Mulig det er lettere smertemessig å oppleve aborter etter en fødsel...?

Er det normalt å blø så mye i en SA at det er farlig?

Jeg blir virkelig skremt av hvor mye blod som kommer.

Jeg krysser nå fingrene her jeg sitter på do og håper jeg slipper piller eller narkose!

Min MA ble en SA... Naturlig er det vel at kroppen støter det ut...!:)

heisannn....

starkas deg.... ikke noe kjekt....mn jeg har forstått at selv om man er kort eller langt på vei kommer d masse blod min første gang kom d i store mengder i flere timer.... jeg ble ordentlig dårlig holdt på å svime av.....

det er godt mulig at det er mindre smerter så lenge en har født før.... jeg har jo to fra før....

hadde jeg vært deg hadde jeg kontaktet lege å fått en ul for å se om d har komt ut alt og sjekke at det er på rett vei.... ikke greit å være hjemme om du skulle miste for mye blod og blir dårlig.....

masse klemmer og omtanke til deg......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...