Gå til innhold

Ett år og ingen tenner

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vår mellomste fikk sin første tann 7 dager før han fylte 1 år, så han rakk det akkurat ;-)

Vet om en som fikk sin første tann i en alder av 14,5 måned, men det er det seneste jeg har hørt om.

Annonse

Joda, alle barn får tenner en eller annen gang. Jeg er ikke redd for at de ikke skal komme. Jeg bare synes det er litt rart at jeg ennå ikke har sett antydning til en eneste en.

Men de er nok like rundt hjørnet, og da kommer det trolig flere på en gang :)

godt å lese at det finnes flere "treginger der ute"

hi

Seriøst!?

Bør jeg kontakte tannhelsetjenesten?

Er det ikke i så fall mest vanlig å begynne hos helsesøster??

Det har egentlig aldri slått meg at noe kan være galt. Jeg trodde tennene uansett kom når de kom. Men mener du at det KAN være noe galt, og at jeg derfor bør sjekke det opp?

Og nei, jeg kjenner faktisk ingen tegn til noe som helst ennå.

Hvordan skal disse "klumpene" kjennes ut?

Det er en uke til ettårsdagen.

Et spørsmål til: hvor lang tid bruker en tann på å komme opp?

Da tenker jeg på fra man ser et lite "riskorn" og til tanna er oppe...

Pust ut og inn igjen og slapp av! Vesla mi hadde ingen tenner, eller det minste tegn til tenner da hun fylte ett år. 4 uker senere hadde hun fått 8 stk. Jeg tok det opp med tannlegen da jeg var der med henne på 3 års kontroll, og fikk beskjed om at det ikke var helt uvanlig, og at hun sannsynligvis ville beholde melketennene litt lengre enn andre barn. Og det er i grunnen like greit ;).

Tannløshet går vanligvis igjen i enkelte familier, og da er det somregel ingen som er helt uten tenner..

Annonse

Min hadde bare en tann ved 1år, men de kom ut etterhvert. :)

Vet og om et par andre barn\babyer som ikke fikk tenner før de var rundt 1år. Er ikke helt normalt, men det finnes andre babyer der ute som og ikke har fått tenner da altså. :De kommer etterhvert, Er du veldig bekymret, så ta kontakt med tannlege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...