Gå til innhold

Skal i konfirmasjon til min niese i morgen, Er det lite å gi henne 500 kr i gave?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer a på hvor nært forhold du har til niesen din.

Min niese ble konfirmert i vår, og hun fikk 1500 kr av meg. Men vi er veldig nær hverandre og jeg er også hennes fadder.

Jeg vet at tanten hennes på farssiden ga henne en gave til ca 4-500.

Tror dette er litt forskjellig fra familie til familie, om du føler 500 kr er greit er det helt sikkert det! Man kan jo ikke gi mer enn man har økonomi til heller...

Jeg ville gitt 1000 kr om et av barna jeg er tante til skulle konfirmeres.

Nei, det synes jeg ikke!

Høres helt passe ut. Jeg tror jeg ga ca 800 for en tid tilbake, men hun har jeg et spesielt nært forhold til og det var bunadssølv hun ønsket seg....

Jeg gir 3-400 kroner i bursdagsgave til nevøer og nieser, så jeg ville gitt litt mer. Skal liksom være litt mer i gave til en konfirmasjon enn en bursdag.

Mener jeg ga 800 da nevøen min konfirmerte seg, men det er 5-6 år siden nå.

Annonse

Jeg synes det er lite, men det er jo opp til deg. Jeg vet ikke hvor mye dere pleier å gi til hverandre. Gir ville nok gitt 2000 selv, men jeg vet at for mange er det mye. Det er jo opp til hver enkelt.

Hadde to tantebarn til konfirmasjon sist vår, og begge (selvfølgelig) fikk kr 1000,-. Syns tariffen fra da jeg selv var konfirmant for nesten 30 år siden bør ha steget såpass...

Annonse

..altfor mye fokus på gaver og penger som vanlig når det gjelder konfirmasjon.

Jeg fikk 2500,-, et toastjern, en hestebok, en kniv og et kamera når jeg konfirmerte meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...