Gå til innhold

Fjerner kontantstøtten!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Fordi det koster at folk som ikke bidrar til samfunnet skal i tillegg få penger for å være hjemme når det ikke er noen grunn (som sykdom feks.) til at de skulle være hjemme. Ønsker folk å gå hjemme og slenge så kan de betale for det selv. Familieplanlegging og familieorganisering er et privat annliggende som staten ikke skal betale for.

Ja, det koster også for en barnehageplass. Men da er gjerne begge foreldrene i jobb og bidrar tilbake med skattekroner INN i kassa. Mottagere av kontantstøtten bidrar ikke. De kun mottar penger.

Hehe, jeg blir så fed up at jeg skal søke 100% plass til barna mine og bare bruke barnehagen 2-3 dager i uka maks 6 timer per dag. Det gir meg en viss frihet og koster nesten ikke noe mer. Litt synd at saten må punge ut mye mer enn de usle kronene kontanstøtta er på når vi har 60 % plass.

Jobbe skal jeg ikke så lenge vi risikerer å komme i tidsklemma. Vi har penger så vi klarer oss uansett.

Annonse

Man klarer fint å oppdra barna selv om de er hos dagmamma, i barnehagen eller på skolen. Og det å oppdra sine barn er en selvfølgelighet. Det er ikke noe man trenger å bli premiert for i form av en sum penger en gang i mnd.

Jada, men mange som trenger dette - spesielt små barn av utenlandsk opprinnelse, som nå får sjansen til å integrere seg før skolealder. Det er svært trist at noen barn ikke kan et ord norsk før de begynner på skolen - og vet lite og ingenting om norsk kultur - og sliter med å få norske venner.

Ok, ser den. Men hva da med de som hverken har barnehageplass eller jobb da? Altså, meg selv f.eks..har ikke fått barnehageplass til guttungen, og da kommer jeg meg ikke ut i jobb heller siden jeg er alene med ham. Mener du da at jeg snylter da? Siden jeg "slenger hjemme"? Planla ikke akkurat å dasse hjemme serru, og da er faktisk kontantstøtta veldig god å ha. Det er ikke alle husholdninger som er "two-parents houiseholds", selv om det hadde vært veldig fint..

Nei, jeg mener ikke at du snylter. Du mottar en stønad du har lovlig rett på og det er selvfølgelig ikke å snylte. Og jeg er enig i at det burde bli lettere å få barnehageplass, men når man fortsatt kan motta kontantstøtte til barna er 2 år så har man krav på barnehageplass andre året og da løser det seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...