Anonym bruker Skrevet 3. september 2011 #1 Skrevet 3. september 2011 Min sønn på 8 kan alt og en del over som fekt 11 og 12 gangen etc. Jeg synes han er flink man kanskje dette er helt normalt. Han er vår eldtste så jeg har ikke noe å sammenligne han med. I vår scoret han 100% på nationale prøver men tror de var nokså lette. Hadde vært gøy å høre fra lærere her inne når dere mener et barn skal kunne dette?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2011 #2 Skrevet 3. september 2011 Jeg er ikke lærer men min er overhodet ikke helt stabil på gangetabellen og er 11! Jeg mener læreren sa de skulle kunne den ut 4 trinn. Jeg tror du har en glup gutt:) Heldiggrisen!
Anonym bruker Skrevet 3. september 2011 #3 Skrevet 3. september 2011 Mener det var 4.kl man burde kunne gange tabellen opp til 10 når jeg gikk på skolen
Anonym bruker Skrevet 3. september 2011 #4 Skrevet 3. september 2011 Jeg visste egentlig ikke at han var så interessert i tall før han kom hjem i forrige uke og sa han hadde fått ekstrahefte i matte. Han hadde som første regnet ut heftet som de fikk da skolen begynte. Han viste meg heftet som var rettet også hvor alt var rett. Nå har jeg skrevet ut masse oppgaver til han slik at han får bryne seg litt og han er supergira. Jeg synes dette er kjempegøy ettersom han også har spilt sjakk siden han var 3 år og de sier jo at dette henger sammen. Takk for svar dere.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2011 #5 Skrevet 3. september 2011 Gangetabellen begynner de å pugge i 3.klasse på skolen, inne utgangen av 4.klasse skal den sitte. Jeg har en 5.klassing som kan gangetabellen.. Jeg har også en 7 åring som er flink på skolen, han hadde også alt riktig på både kartleggingsprøver og nationale prøver i i fjor, både i matte og norsk. Han er nok ikke over gjennomsnittet glup, men tar ting fort, liker å lære nye ting og er kjapp i hodet. Det får vi bare være glad for
Anonym bruker Skrevet 3. september 2011 #6 Skrevet 3. september 2011 Jeg lærte det aldri, selv med all puggingen vi hadde på 70-tallet. Det ligger bare ikke for meg å huske sånne ting. Og mange er som meg. Dette har med hukommelse og interesse å gjøre, og ikke intelligens. For der ligger jeg på 130(målt, ja)..... Og ifølge tester så skal jeg ha gode evner innen matte og tall. Fornuft og logikk er vel stikkordet her. Og hva trenger en å huske, og hva kan en bare utelate fordi der finnes andre måter å finne det på.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2011 #7 Skrevet 3. september 2011 Her lærte snuppa 2-, 3-, 4-, 5,- og 6-gangen i 3 klasse. (og 10-gangen da;) Hun går nå i 4. og jeg regner med at de fortsetter videre nå så hele sitter i løpet av året. Snuppa her er også veldig flink i matte- får som oftest alt rett på prøver, men gangetabellen sitter ikke som støpt likevel. Har vel litt med interesse å gjøre;) Selv om hun er flink i matte så er det dessverre et fag hun ikke liker! Søsteren hennes som går i 2.klasse har ikke begynt med gange enda, men hun har skjønt selv hvordan det fungerer så hun kan fint regne det ut i hodet sitt;) Moro når barna mestrer ting:)
Anonym bruker Skrevet 3. september 2011 #8 Skrevet 3. september 2011 Nasjonale prøver er vel bare i 5., 8. og 9. trinn??? Mulig jeg ikke har fått med meg alt ang dette, men trodde iallfall det var sånn...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå