Gå til innhold

fryse eller sette i kjøleskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har nå laget hjemmelaget middag til han to stk bare for å se om han liker det.....det vil jo si to dager,,,:D (2 forskjellige retter)

sp målet er om det er nødvendig å fryse de eller om det holder seg i kjøleskap?

kan man fryse hjemmelaget hvit saus?(mme i)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som vet?:/ costamummy?

Skrevet

jeg har fryst mat som har hatt hvit saus av mme i seg. Virket som om det gikk fint :)

Og helt ok å la mat stå 2 dager i kjøleskap, men ville ikke latt stå mere enn det. Bare varmt det godt opp før du gir poden det.

Likte han det forresten?

Holder akkurat på å lage en lakserett til min og oss :)

Skrevet

Noen steder står det et døgn er ok i kjøleskap. Andre steder 2 døgn. Jeg lar grønnsaksmos stå 2 døgn. Og mat med kjøtt og fisk 1 døgn. Det går vel an å prøve seg litt frem da......

Skrevet

Tror grunnen til begrensningen er pga bakterieoppvekst. Varm maten godt og heller avkjøl den. To dager går nok bra hvis den oppbevares på en fornuftig måte, men ville ikke ha hatt den stående noe lenger. =)

Skrevet

tusen takk for svar damer;) de står i kjøleskapet nå....

costamummy: han får ikke smakt på før i morgen,håper han liker det..massiv matnekt for tiden så følte jeg bare måtte prøve meg å se om han heller vil ha dette..

jeg laget en base på brokkoli,erter,gulrøtter,vårløk og potet så laget jeg ett glass med en halv fiskekake i og det andre med kalkun skinke,sånn på boks...også moste jeg det sammen med en god klatt smør og hvit saus:)

pappaen likte det ihvertfall hehehe;) også lagde jeg ett beger med most avocado,banan og en liten dæsj melon youghurt i...det gikk ned på høykant!!:) så det ble kvelds idag inkl mme...han vil ikke ha brød eller grøt heller for tiden:( men han sover enda;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...