Gå til innhold

Kreative gardinløsninger - andre løsninger for vindu... (litt langt..)

Anbefalte innlegg

Har 3 vanlige H-vindu på stua vår, ei verandadør - disse står samlet. Så har vi ett bredt vindu på samme veggen, men som står lengre bort og derfor "alene".

Pga IDIOTISKE gardinbrett (som må være der) kan vi ikke ha vanlige gardiner. Korte gardiner som går ovenfor gardinbrettet tror jeg ikke blir pent.

Nå har jeg liftgardiner og det er OK, pga bredden på det ene vinduet må jeg sy de selv og det er også OK. Greia nå er at jeg er så leeeei det som henger oppe, har kjøpt meg stoff som jeg bare digger. Men det var på tilbud og dessverre ikke nok til det brede vinduet.

Stoffet må jeg bruke til noe, men er det dumt å sy en ensfarget gardin til det brede vinduet?

Eller noen har en annen løsning? Har litt lyst til å prøve de som man knytter opp med bånd, altså ruller selv og knytter opp. 1 gardin blir så og si aldri rørt, 2 blir heist opp og ned litt ettersom hvor solen står. Er derfor litt "bekymra" for at de skal knyttes opp skjevt av de andre i familien, litt tvang har man da :)

Eller noe annet, kom med forslag, før jeg klipper mer i stoffet. Har til nå klippet en 4-kant til en lift.

hvis jeg ikke skal bruke det på stua, skal jeg bruke det på kjøkkenet, men da må det klippes annerledes.

Noen kreative sjeler her?

Fortsetter under...

Det finnes jo så mye flott som kan tilpasses alle mulige vindu. Selv har jeg spesialbestilte rullegardiner og de er kjempeflotte. Lameller kan man også få i alle størrelser.

Jeg liker ikke så godt gardiner som bare henger ned som et laken til tørk.

Det er også veldig dyrt da:( har ikke råd til så dyre løsninger:(

lameller går ikke pga gardinbrettet, synes lamellene må henge helt ned. Rullegardiner kan jeg ikke se for meg, da er det bedre med lift synes jeg, men skulle gjerne sett andre løsninger også :)

Jeg har gardinbrett langs hele den ene veggen i stua, med 4 store vinduer og en dør i midten. På andre siden av stuen er det ett vindu alene.

Jeg har 4 lengder gardiner som jeg seriøst digger (jeg finner så og si aldri gardiner jeg liker!) og har lenge tenkt på hvordan det best kan gjøres. Min løsning, som jeg har tenkt ut, er at jeg kan kjøpe et ensfarget stoff som passer til de fine gardinene og la de henge annenhver bortover, slik at det ikke blir for lite med 4 lengder.....

Nå vet jeg ikke hvordan ditt innkjøpte stoff ser ut, men kanskje dette kan bli løsningen for deg også?

Takk for tipset, men det går nok ikke:(

Nå har jeg irritert meg nok over de gardinstengene, så nå er de fjernet:) skrudde de ned i full fart.

Må bli liftgardiner av stoffet jeg har, og en "kontrast" for det vinduet som står alene:) Men har funnet ut at jeg skal fore de jeg har først, og da må jeg ut og kjøpe for først... Pokker også, jeg hadde jo egentlig fine gardiner, men sånn er det... Gleder meg til vi skal bygge ut huset, da blir jeg kvitt gardinbrettene og skal ha mange mange vinduer på stua mi:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...