Gå til innhold

Hva synes dere om jentenavnet Bente?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis det er oppkalling syns jeg du skal gjøre det, fordi:

- Det er et navn som IKKE er på poppis-listene nå og som "alle andre" heter

- Navn "vokser" seg fine med personen som har det. En nydelig og skjønn liten jente som heter Bente vil altså ha et nydelig og skjønt van.

Annonse

Først var det litt underlig å se at det sto jentenavnet Bente. Tenkte at det er et damenavn, ikke et jentenavn :P Kjenner ingen jenter som heter det.

Men så prøvde jeg å forestille meg en søt liten jente som heter Bente, og det funker bra :)

Annonse

Det er du som skal bestemme ikkje dei på detta forummet.

Selvfølgelig er det mangen som slenger og ikkje liker det. Det er mangen andre navn som er nevna her som er like stygge.

Om du hadde lakt det på skravleside hadde jeg sakt det samme at jeg ikkje liker det men det er du som skal bruke det ikkje jeg.

Jasså du, 19:59.

Bente er blast, fantasiløst og kjedelig...

Mens Linnea, sara Nora, Sofie, Emilie er bra eller?

Da er ungen hvartfall garantert å ikke være alene om navnet sitt i klassa... (Beklager til de som har gitt ungene siden de navna)

Kjenner en som kalte ungen sin Ask Timotei. SERIØST! Ville ha noe kult, noe som ingen andre het...

Tenk på at ungen skal ha navnet sitt hele livet. Som baby,. barn, tenåring, ung voksen, på jobbintervju, få barbn selv, på gamleheimen...

Kanskje ikke så jævlig kult å presantere seg som Timotei i sitt første jobbintervju eller???

Men bente får hun ingen sånne problemer. Søtt navn.

Jeg syns det er et pent navn! Kjenner også flere koselige Benter :)

Er vel som noen påpeker et navn som var mest vanlig på syttitallet, men det gjør ingenting. Mine to barn (en gutt og en jente) har også navn som var mye mer vanlige på 70-80-tallet enn i dag. Begge har helt vanlige navn, etablerte og stødige navn som alle i Norge kjenner til. Det syns jeg er veldig greit! Samtidig som det (til nå) aldri har vært andre barn i barnehagen som har hett det samme - praktisk.

Alt dette vil også være tilfelle for Bente.

Oppkalling er dessuten koselig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...