Gå til innhold

Har du kjøpt nytt bilsete til den lille?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags? Og hvorfor valgte du det?

Vi skal ha nr 1 så må ut å handle bilsete, men er så usikker på hvilket/hva slags vi skal velge.... Blir vel noe med isofix base, siden det ser ut til å være det nyeste/beste?

Noen anbefalinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke kjøpt ny bilstol nå, men kjøpte til jenta som er 2 år før hun ble født. Vi valgte da be safe izi sleep med base. Vi valgte det pga isofixen, pluss at den kan reguleres slik at babyen blir liggende nesten flatt, men det kan ikke gjøres når den står i bilen, men veldig kjekt hvis du tar med deg bilstolen inn på butikken i handlevognen, da kan du bare legge den ned, eller om du er på besøk og babyen sover

Skrevet

jeg har kjøpt nytt. kjøpte acta graco med base under. besafe sitt setet synes jeg ble for tungt! =) og så var acta graco sitt på tilbud så valget var enkelt for meg. hadde acta graco til førstemann også, og var veldig fornøyd med det =)

Skrevet

Når du nevner at det ble for tungt, så JA, det er ganske tungt, det går greit de første ukene, men så fort babyen legger på seg blir det fort veldig tungt.

Skrevet

Har sete fra før. Har maxi cosi med isofixbase. Første fokus var vekta på setet, det blir en del bæring ved henting og levering av de andre barna i barnehagen, inn og ut fra butikker o.l. I tillegg måtte det ha base og aller helst med isofix.

Hadde akta graco med base til førstemann, men det var rett og slett veldig stort (uten at det var mer plass til babyen) og en smule for tungt. Det verste var størrelsen egentlig. Trangt ut og inn av bilen i garasjen og opp og ned trappene.

Skrevet

Er Britax tung eller lett ift de andre som nevnes over her? Var det denne som fikk best i test?

Skrevet

Vi har besafe Izi sleep fra førstemann. Men eg var ikkje fornøgd med dette setet, så vi har kjøpt maxi-cosi cabriofix til denne lille luringen. Hadde ikkje base til besafe, og pga "for kort" sele i bilen blei det et skikkelig styr kvar gang eg måtte ta ut setet. I tillegg var det så tungt at eg greidde ikkje å bere det det etter 1 mnd.

Håper og trur at cabriofixen (med base) blir bedre. :-)

Skrevet

Hei!

Vi har ikke kjøpt enda, men vi skal ha Maxicosi Cabriofix med Isofox base. Det var det første vi bestemte oss for :-)

Årsakene er blant annet vekt, sikkerhet, praktisk løsning og det faktum at det har gjort det svært godt i mange tester over flere år.

Skrevet

Nå har vi nettopp kjøpt oss "ny" bil da, den er eldre enn den vi hadde i utgangspunktet men er avhengig av å ha såpass stor bil nå som vi plutselig blir en familie på 4.

Hadde maxi-cosi med isofix til nr 1 (blir bare 1 år mellom mine) og hadde store planer om å bruke det nå også.. MEN så er det ikke isofix i den "nye" bilen (ARG!!!!)

Regner med det blir Brio med base istedefor da, har det liggende her så blir ikke til at vi kjøper nytt..

Skrevet

Ja dette setet var best i test. Følger med en avtakbar solskjerm på setet.

Det veier 4,3 kg (kun sete). Basen skal veie 5,2 kg.

Skrevet

Britax er mitt på tre i vekt. Mener de sa den veier 400 gram mer en maxi cosi, besafe veier enda mer.

Skrevet

Isofixbasen til maxi cosi kan du feste med bileltet.

Skrevet

Kan man?? :D

Når jeg leste inne på hjemmesiden til maxi-cosi forsto jeg det som om det var enten isofix eller den gammeldagse metoden med vanlig bilbelte rundt setet? Blir jo et styr hver gang ungen skal ut av bilen mener jeg..

Tror jaggu jeg skal undersøke det litt nærmere! Er så fornøyd med det setet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...